Co oznacza Astroturfing.txt
-
►Artykuły -
→Dodaj artykuł -
♫♪Audiobooki -
4 największe mity mapy myśli ujawnione -
Edukacja i samodoskonalenie -
Edukacja, samodoskonalenie -
Informatyka, internet -
Inne -
Jak przestać czytać uchem -
Jak w Polsce wspiera się przedsiębiorczość -
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej -
Koncentracja - klucz do pamięci -
Krótka historia o tym, o czym jest strategia -
Marka a sprzedaż -
Marketing internetowy -
Myślenie strategiczne - Szerokie spojrzenie -
Nauka języków obcych -
Odkryj swoje 3 najważniejsze zasoby -
Panie Piotrze, po co mi strategia -
Premiery (!) -
Proces budowania męskiego ego -
Program Partnerski - co to takiego -
Psychologia -
Psychologia sukcesu -
Rada Jaya Abrahama dla handlowców -
Silna kobieta - blokady rozwoju -
Starcie Gigantów Czytania -
Szybka nauka -
Szybkie czytanie -
Twój sukces kształtują twoje decyzje -
Wychowywanie dzieci -
Zarządzanie przez czytanie -
Zdrowie -
Związki partnerskie
Co oznacza "Astroturfing" i jak możesz to wykorzystać?
Nieetyczna metoda rodem z Public Relations politycznego, stosowana nagminnie również w marketingu gospodarczym.
Rozważmy następujące studium przypadku.
Zleceniodawca: Polityk Jan Kowalski
Wykonawca: Agencja Public Relations
Cel: Zwiększenie popularności
Taktyka: Wysyłka listów do różnych gazet, z różnymi podpisami, wyrażające pozytywne opinie różnych osób na temat Jana Kowalskiego i jego chwalebnych dokonań.
Skutek: Stworzenie wrażenia ogólnej społecznej akceptacji Jana Kowalskiego, wykreowane wrażenie iż jest doceniany przez wielu ludzi i ma wiele dokonań.
Mało uczciwa technika PR-owa, opierająca się na swoistym oszustwie. Warto mieć świadomość, że jest skuteczna i często stosowana.
Jak to może wyglądać w firmie internetowej?
Powędruj po sklepach internetowych. Zobaczysz multum sztucznych opinii.
Poczytaj blogi. Niektóre to sztuczne twory, służące kreacji opinii publicznej.
Jeśli Twoja firma sprzedaje coś przez internet, to wynajęcie speca, który zrobi Ci reklamę na forach, podpisując się za każdym razem inaczej, to też będzie astroturfing.
--
Piotr R. Michalak
Strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej Ententa
Autor e-kursu o reklamie: Uwolnij Swoją Firmę
________________________________________________________________________