Labirynt Śmierci (ang. Citadel of Blood) – gra planszowa wydana w 1982 roku przez firmę SPI (Simulations Publications Inc.), której autorem jest Eric Lee Smith[1]. W Polsce grę wydała, bez praw licencyjnych, firma Encore.
Jest to krótka (90-120 min.) i prosta gra przygodowa (z elementami RPG), której akcja zlokalizowana jest w tytułowym labiryncie. Gracze (1-6 osób) wcielają się w drużynę bohaterów (trzech bohaterów i trzech uczniów), posiadających specyficzne umiejętności, którzy współpracują ze sobą poszukując w labiryncie celu gry – czarnych wrót i ich zniszczenia.
Interesującą innowacją gry jest plansza, która jest losowana z dużego zestawu żetonów przedstawiających poszczególne elementy planszy (komnaty i korytarze) oraz znaleziska (przedmioty, przejścia na inne poziomy). Gracz lub gracze, poruszający drużyną, za każdym razem przy ruchu dobierają pasujący do już istniejącego układu kolejny żeton planszy, tworząc z każdą nową rozgrywką inny układ labiryntu, niekiedy znacznie różnicujący trudność gry poprzez schodzenie na niższe, trudniejsze, poziomy labiryntu.
Zawartość oryginalnego opakowania z „Labiryntem Śmierci”:
– instrukcja
– karta tabel (zawierająca 2 karty postaci)
– 348 żetonów**, w tym:
– 6 numerowanych żetonów (od 1 do 6), zastępujących kostkę k6
– 2 puste niebieskie żetony zapasowe
– 23 żetony bohaterów (Gilith, Palatyn Glade, Curvenol, Gwaigilion, Gislan, Theregond, Gerudirr, Lord Dil, Zareth, Eodred, Weldron, Alryk, Dalmilandril, Maytwist, Palatyn Stephen, Larraka, Wendolyn, Zuryk, Almuryk, Linfalas, Raman, Dierdra, Sliggoth)
– 9 żetonów uczniów (po 3 każdej rasy: krasnolud, elf, człowiek)
– 1 żeton Oddział
– 1 żeton Brama Labiryntu
– 180 żetonów Labiryntu
– 126 żetonów potworów, w tym:
– 16 x Harpia
– 2 x Hydra
– 4 x Ogre
– 2 x Troll
– 12 x Wilkołak
– 11 x Kościotrup
– 1 x Bezimienny
– 14 x Ork
– 10 x Zły Duch
– 14 x Kronk
– 4 x Upiór
– 4 x Chimera
– 2 x Minotaur
– 12 x Warg
– 4 x Gargoyl
– 2 x Czarnoksiężnik
– 2 x Meduza
– 2 x Wampir
– 2 x Czarny Rycerz
– 5 x Demon
– 1 x Czarne Wrota