Download: Niebezpieczna Nutella.jpg
Nutella jest niebezpieczna dla zdrowia
Jeżeli Parlament Europejski przyjmie projekt nowych przepisów, już wkrótce z włoskiej telewizji znikną reklamy Nutelli. Ulubiony produkt śniadaniowy wielu Włochów jest bowiem zbyt kaloryczny i szkodliwy dla zdrowia, aby zachęcać do jego spożycia za pośrednictwem mediów.
Rozporządzenie będzie zastrzegało, że tylko produkty zawierające 10 gramów cukru, 4 gramy tłuszczu i 2 miligramy soli na każde 100 gramów, będą mogły być reklamowane. Oznacza to, że Ferrero, producent Nutelli, nie będzie mógł dłużej reklamować swoich produktów.
Nowy projekt nakazuje producentom wysokokalorycznej żywności umieszczanie na opakowaniach wyraźnych etykiet z dużymi napisami z informacją o wartościach odżywczych danego produktu, nie jak to do tej pory było – informacji pisanych małym drukiem. Ponadto musiałyby się tam znaleźć dokładne dane dotyczące zalecanej dziennej dawki spożycia takiego produktu, a reklamy nie mogłyby sugerować, że produkt ten jest zdrowy i pomaga osiągać sukcesy sportowe.
Francesco Paolo Fulci, wiceprezes Ferrero International, twierdzi, że to... atak na włoski przemysł czekoladowy. Jego zdaniem niedługo może dojść do sytuacji, w której Nutella będzie postrzegana jako produkt równie szkodliwy co papierosy. Fulci powiedział, że nie zamierza ukrywać przed konsumentami prawdziwych danych dotyczących ilości cukru i zawartości kalorii Nutelli, które są widoczne na etykietach, ale twierdzi, że to konsument decyduje, jak dużo jej zje.
Podobnego zdania jest włoski publicysta Pietro Alucci:
Wszyscy doskonale wiemy, że przejadanie się czekoladą jest niezdrowe, ale kiedy zjem cztery kilogramy szynki, to też sobie zaszkodzę. Rodzi się zatem pytanie, czy produkty mięsne też opatrywać ostrzeżeniami? - pyta Alucci.
Jak uważacie, czy reklama wyjątkowo tuczących i niezdrowych produktów powinna być regulowana. Gdy przypomnimy sobie o najbardziej tuczącym "napoju" świata, mamy wątpliwości, czy producenci powinni mieć pozostawioną taką swobodę jak obecnie...