Marka a sprzedaż.txt
-
►Artykuły -
→Dodaj artykuł -
♫♪Audiobooki -
4 największe mity mapy myśli ujawnione -
Edukacja i samodoskonalenie -
Edukacja, samodoskonalenie -
Informatyka, internet -
Inne -
Jak przestać czytać uchem -
Jak w Polsce wspiera się przedsiębiorczość -
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej -
Koncentracja - klucz do pamięci -
Krótka historia o tym, o czym jest strategia -
Marka a sprzedaż -
Marketing internetowy -
Myślenie strategiczne - Szerokie spojrzenie -
Nauka języków obcych -
Odkryj swoje 3 najważniejsze zasoby -
Panie Piotrze, po co mi strategia -
Premiery (!) -
Proces budowania męskiego ego -
Program Partnerski - co to takiego -
Psychologia -
Psychologia sukcesu -
Rada Jaya Abrahama dla handlowców -
Silna kobieta - blokady rozwoju -
Starcie Gigantów Czytania -
Szybka nauka -
Szybkie czytanie -
Twój sukces kształtują twoje decyzje -
Wychowywanie dzieci -
Zarządzanie przez czytanie -
Zdrowie -
Związki partnerskie
Marka a sprzedaż
Ostatnio miałem okazję udzielić paru wskazówek mojemu współpracownikowi. Dotyczyły one brandingu, marketingu marki w kontekście pisania tekstów sprzedażowych. Wstawiam te porady, lekko zedytowane, poniżej. Myślę, że każdy, kto zajmuje się marketingiem powinien wiedzieć to, co tutaj napisałem. Zapraszam do lektury.
W swoim zgłębianiu marketingu staram się rozwijać dość wszechstronnie i czytam wszystko począwszy od opracowań naukowych katedry marketingu przy Politechnice Gdańskiej, poprzez książki amerykańskich "guru" internetowych, poprzez książki poważne, skończywszy na poradnikowych, od NLP począwszy, na marketingu pragmatycznym, wreszcie na brandingowym (mocno europejskim, brytyjskim, fmcg) skończywszy.
I powiem tak: Sprzedaje się nie emocje. Sprzedajesz i produkt, i emocje. To trzeba połączyć. Czasami oferty perswazyjne mniej doświadczonych autorów tracą na tym, że za dużo emocjonalizują. Za dużo opowieści a tak naprawdę
niewiadomo, co się sprzedaje:) A ludzie to materialiści. Oni chcą dostać ten ładny segregatorek i bawić się we wpinanie karteczek. Ludzie lubią takie rzeczy. Niektórzy ludzie nawet zbierają znaczki! Pamiętaj o tym;)
1. Marka komunikuje trzy typy wartości. Kluczowe, ekspresyjne i funkcjonalne.
Funkcjonalne to np. skład, sposób użytkowania, efekty działania, wygląd, koszt itd. Np.: Tani, wygodny.
Ekspresyjne to co marka mówi o ich konsumentach, o jego płci, cechach charakteru itd. Np. jak masz Volvo, to komunikuje że dbasz o bezpieczeństwo, jesteś ustatkowany i nieco tradycyjny.
Wartości kluczowe to to, co łączy konsumenta i markę na poziomie ich filozofii, moralności, zachowania - np. (hipotetycznie) lubisz firmę Ententa, bo jesteś przyjacielsko nastawiony do ludzi, chcesz rozbudowywać biznesy, uczyć innych ludzi przedsiębiorczości, zwiększać zyski itd.
2. Ważne jest, aby:
- zapewnić odpowiednią atmosferę
- zbudować wizerunek producenta
- pokazać rekomendacje użytkowników
- dodać dodatki
- opisać usługi w trakcie użytkowania, przed i po-sprzedażowe
- zapewnić łatwą dostępność
- komunikować odpowiednie wartości (j.w.)
I to wszystko oprócz takiego typowego sprzedawania psychologicznego, oprócz lingwistyki, oprócz zwykłych chwytów sprzedażowych. Pamiętajmy o marce i jej wartościach, są one kluczowe w strategii komunikacji.
--
Piotr R. Michalak
Strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej Ententa
Autor e-kursu o reklamie: Uwolnij Swoją Firmę
________________________________________________________________________