Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: dzisiaj o 17:22

  • pliki muzyczne
    10450
  • pliki wideo
    3743
  • obrazy
    184
  • dokumenty
    23

14407 plików
366,94 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 6,8 MB
  • 13 lis 23 8:50
Kochani, tak się kończy Księga Jeremiasza. Jak widzimy, ten ostatni rozdział z jakimś takim dodatkiem prawdopodobnie, z jakąś historią spisaną po prostu pewnie w innym czasie, która jest takim skrótem wydarzeń, nie ?. Jakby wcześniej mieliśmy opis tego, co Jeremiasz mówił, jak reagował na te wszystkie sytuacje, jak próbował ludziom przekazać. A tu jest taki trochę jakby historyczny taki rys po prostu. Co się stało, kto kogo wziął, ile ludzi, jak to wyglądało itd. nie ?. Kochani, to jest trudna Księga, tak jak nam wielokrotnie [o. Adam] mówił, czytając te wszystkie rozdziały Jeremiasza. No bo to jest taka Księga pokazująca nie zwycięstwo, tylko porażkę, nie ?. I mówiąca, że ta porażka jest jakby w Bożym planie. Że ta porażka jako konsekwencja grzechów ludzi, to co sobie sami ściągnęli na głowę, no jakby nie jest czymś od czego Pan Bóg człowieka uwolni, tylko {Pan Bóg] chce go przez to przeprowadzić, po to, żeby go wyprowadzić do czegoś dobrego. I to jest trudne, nie ma się co oszukiwać kochani. Ale w naszym życiu są również takie, takie momenty. Nie zawsze jest tak, że ze wszystkiego będziemy wyprowadzeni, i to wszystko będzie dobrze poukładane, nie. Czasem trzeba po prostu przejść przez gehennę, którą sobie sami na głowę ściągamy, po to, żeby no właśnie, potem dojść do zupełnie czegoś nowego, do czegoś co też otworzy jakoś nowe, nowe rozdziały w naszym życiu. Trudne to, ale [o. Adam] myśli, że taka lekcja bardzo jest też potrzebna...
Źródło:Langusta na palmie
  • 10,7 MB
  • 12 lis 23 10:26
Uff, można by powiedzieć. Moi drodzy, oczywiście jeszcze został jeden rozdział. Będzie jeszcze jeden, jedno spotkanie z Jeremiaszem. To był bardzo długi rozdział. [o. Adam] nie wie, czy nie jest jeden z najdłuższych, może nawet najdłuższy rozdział. Nie, najdłuższy może nie, bo są Psalmy dłuższe oczywiście. Ale [to był] jeden z najdłuższych rozdziałów w Piśmie Świętym. Zobaczmy, cały jest właśnie o klęsce Babilonu. Kochani, z jednej strony [o. Adam] to rozumie. Bo kiedy są jakieś takie wiecie, ogromne złe siły, to wszyscy jakoś mamy nadzieję, ze kiedyś one opadną, nie ?. I to nie jest tylko takie narzekanie, to nie jest tylko takie złorzeczenie, tylko po prostu taka chęć, żeby wielkie zło zostało ukrócone. I to jest jakoś jasne. Ale z drugiej strony zauważcie. Takie nieustanne czarnowidztwo, nieustanne po prostu pokazywanie tylko złych skutków; ono zniechęca [o. Adam] ma wrażenie. Kochani zobaczmy, w Kościele też jest taka tendencja czasem, nie ?. Żeby po prostu nieustannie opowiadać o złych rzeczach. Żeby mówić o skutkach grzechu. I [o. Adam] broń Boże nie mówi, żeby wiecie, to pomijać, nie o to [o. Adamowi] chodzi. Tylko, że jak się koncentrujemy tylko na tym, to w pewnym momencie człowiek mówi: a dajcie mi już wszyscy święty spokój. Już nie mogę słuchać tego, tego czarnowidztwa. Nie ?. Kochani, zobaczmy, Jeremiasz też ma taką tendencję, że on ciągle opowiada o tych klęskach, o tych nieszczęściach. Tam zawsze doda to jedno zdanie, nie ?: Pan to potem odmieni. Ale jak dla [o. Adama], za mało tego. Pan Jezus na szczęście nam to przyniósł. Kochani, warto se o tym pomyśleć. Bo my czasem też tak myślimy, że jak kogoś zmienimy, to będziemy mu właśnie nieustannie takie złe i trudne rzeczy opowiadać, nie ?, że one go wstrząsną. Tak, kochani. Czasem takie jednorazowe oczywiście mówienie, mocne, i czasem w ogóle dosadne, jest bardzo potrzebne. Ale nie w kółko, i w kółko i w kółko. Bo to może tylko i wyłącznie zmęczyć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 9,2 MB
  • 11 lis 23 10:05
Kochani, kolejny długi rozdział, z groźbami, z zapowiedziami klęski itd. Tym razem zobaczmy, chodzi o Babilon, czyli ten, który był jakby, no taką Ręką Pana Boga, nie ?. Pan Bóg mówił, że to właśnie On się będzie posługiwał tymi, którzy zniszczyli Izrael. Zobaczmy, to nie jest tak, że Pan Bóg stoi po stronie jakiś złych. Pan Bóg pokazuje; Ja wszelkie zło chcę jakby zniweczyć w Izraelu. [Oni] sami sobie to zrobili. Babilon sam sobie to zrobił. Ale !. Kochani, tak naprawdę, [o. Adam] musi się nam przyznać, już kończymy Jeremiasza. Zostały jeszcze dwa rozdziały. Następny będzie bardzo długi. [o. Adam] jest już zmęczony tym, nie będzie [o. Adam] tego ukrywał. [o. Adam] jest zmęczony tym takim negatywizmem, nie ?. Kochani, zauważmy, jak bardzo wszystko inaczej jest u Pana Jezusa, nie ?. Moi drodzy, tamta wiara, tamtych ludzi, nawet Jeremiasza, bardzo pięknego, bardzo bożego człowieka, jednak była bardzo nacechowana, nie ?, jeszcze takim niedojrzałym myśleniem o Bogu, nie ?. Kochani, to nie jest dziwne, bo my też tak myślimy. My też często myślimy w takich czarnych barwach. To Jezus rozświetlił rzeczywistość. To Jezus przyniósł nadzieję wszystkim. To Jezus jakby, jasne, że mówił również trudne sprawy. Ale zauważmy, u Jezusa nie ma czegoś takiego, że On nieustannie grzmiał na tych ludzi. No nie, nie !. Jezus głosił nadzieję. Jezus pokazywał jakby dobro Boga, i to co Bóg potrafi zrobić. Oni tego jeszcze nie widzieli w Starym Testamencie. Jeszcze tego nie rozumieli. Kochani, kulminacją całego Pisma Świętego jest Ewangelia. I [o. Adam] myśli, że takie czasem doświadczenie; Boże, mam tego już dosyć. Niech oni skończą. Ja chcę już czegoś pogodnego. To jest w ogóle dobre myślenie. Bo to jest takie oczekiwanie w nadziei na Ewangelię, nie ?. Kochani, trochę też dlatego, zaczęliśmy od Ewangelii, a dopiero potem żeśmy sięgnęli do Starego Testamentu, żeby najpierw się tą Ewangeliczną nadzieją jakby naładować. Bo bez niej, to naprawdę wszystko jest bardzo trudne...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,3 MB
  • 10 lis 23 9:55
Kochani, długie i nużące są te rozdziały. [o. Adam] nie wie, czy też podobnie to odbieramy. Może tylko [o. Adam], i to nie koniec. Jutro też będzie kolejny bardzo długi rozdział, z tymi właśnie różnymi mowami na temat różnych narodów. Kochani, takie przygnębiające są oczywiście te teksty. One pokazują co się stanie złego. Ale [o. Adama] zawsze pociesza jedno zdanie w tym wszystkim, i na nim [o. Adam] zawsze się skupia, nie ?; odmieni się los tego narodu w przyszłości - wyrocznia Pana. Czyli Bóg, nawet jeżeli wie, że dzieje się źle, bo sobie ściągamy na głowę różne nasze nieszczęścia. Gdzie po prostu sami jesteśmy winni sobie tego no wszystkiego co się dzieje w naszym życiu. Bóg mówi; ja i tak będę próbował cię odnowić w przyszłości. Zrobię wszystko, żeby to odwrócić. Tak, doświadczysz tych różnych swoich trudności. Ale będę robił to co się tylko da, żeby ci pomóc na przyszłość. Bardzo to jest pocieszające...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,6 MB
  • 9 lis 23 8:45
Kochani, bardzo długi rozdział. Moab to był jeden z rzeczywiście z największych wrogów Izraela, wiele, wiele im uczynił zła ?!. Tu jest jakaś taka zapowiedź tego wszystkiego, co się z nimi stanie. Z resztą nie ostania. Będą jeszcze kolejne, i też o innych narodach. Najbardziej poruszyło [o. Adama] jedno chyba porównanie Jeremiasza. Bardzo piękne. Pamiętamy, był taki moment, kiedy on mówił, że jesteś jak jakby naczynie, które nie było przelewane, żyło sobie w spokoju. Zachowało swój smak i swój zapach. I mówi Bóg; potem poślę tych, którzy będą cię przelewać, nie ?, z naczynia do naczynia. Kochani, to jest taki bardzo piękny obraz takiej duszy, która jakby nigdzie, jakby nie może zaznać pokoju, jest ciągle przelewana w coś nowego. W nowa formę życia. Szuka czegoś co ją zaspokoi. Chce być w innym miejscu, w innym kształcie. I de facto, w ten sposób traci siebie, traci swoją tożsamość. Czasem to jest nasz wybór, bo my się tak miotamy. Czasem to oczywiście życie, ludzie nam tak robią, gdzie jak gdyby przychodzimy z jednego miejsca do drugiego. W kółko się gdzieś miotając, nie wiedząc dokąd itd. Bardzo ładny obraz. Taki obraz, no właśnie, przelewającej się duszy, która szuka wypełnienia, schronienia, a nie może, nie może znaleźć. Prośmy Pana, żebyśmy nie byli takim przelewającym się naczyniem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 2,0 MB
  • 8 lis 23 7:20
Kochani, to ciekawe, że tak jak nam już mówił [o. Adam] wczoraj, w tej pierwszej części tych mów do innych narodów, nie ?. Że Pan Bóg jakby działa też we wszystkich narodach ościennych, i one dostają jakby wolę Pana Boga przez to, co się też dzieje jakby z Izraelem. Kochani, to jest takie częste, że my możemy rozpoznawać wolę Pana Boga, możemy słuchać Jego Słów, możemy widzieć jakby Jego działanie, Jego wchodzenie w nasze życie, również właśnie przez innych. Kochani, czasem mamy takie wrażenie, na przykład, że Pan Bóg do nas nie mówi, bo może nie chce mówić bezpośrednio, bo chce nam coś powiedzieć przez coś innego, przed wydarzenia innych ludzi, przez życie innych ludzi itd. Warto się kochani, że tak [o. Adam] powie, szeroko rozglądać. Nie tylko na to co mnie się dzieje, ale też na to co się dzieje dookoła. Bo bardzo możliwe, że Pan Bóg, właśnie przez to, chce do mnie mówić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,0 MB
  • 7 lis 23 8:37
Kochani, mamy początek takiego fragmentu, gdzie jest właśnie, no, są wypowiedzi o narodach. To są oczywiście wszystko narody jakoś tam związane z Izraelem. Czyli jest pokazywane jakby Pan Bóg szeroko działa, nie tylko jakby w samym Izraelu, ale właśnie też dookoła, też wszędzie tam, gdzie, no właśnie, oni uciekli, gdzie poszli na wygnanie itd. Zobaczcie, to jest też piękne, że Pan Bóg się też troszczy o innych, nie ?. Jakby wzywa do walki, wzywa do działania też inne narody. Jednocześnie oczywiście obiecując Izraelowi, że tam zawsze z nim będzie, że będzie się nim opiekował. Że nigdy go nie opuści. Kochani, Pan Bóg czuwa nad całym światem. Pan Bóg nie ma tylko jakby wybranych, wiemy jednych i tylko tych Pan Bóg jakoś można powiedzieć hołubi, chce im pomagać itd. Nie. Pan Bóg o wszystkich się troszczy. Bardzo warto o tym pamiętać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 1,6 MB
  • 6 lis 23 9:11
Kochani, bardzo króciutki rozdział, ale bardzo w ogóle piękny. Zobaczmy, gdzie Pan Bóg odwraca oczy, nie ?, tego Barucha od swego własnego nieszczęścia. Od tego, że on mówi; że jest mi trudno. I mówi [Bóg]; zobacz szerzej. To nie znaczy oczywiście, że Pan Bóg bagatelizuje nasze własne utrapienia, czy nasze nieszczęścia, nasze cierpienia. Ale mówi; nie koncentrujcie się zawsze tylko na sobie. Patrzcie szerzej. Jesteście częścią większej społeczności, częścią ludzkości. Nie można tylko patrzeć na siebie. [o. Adam] wie, że oczywiście, kiedy się przeżywa jakieś trudne rzeczy, no to człowiek siłą rzeczy, koncentruje się na sobie. Ale kochani, zawsze warto oczy od siebie odrywać i patrzeć również dalej...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,5 MB
  • 5 lis 23 8:49
Kochani, bardzo ciekawy tu mamy wątek, kiedy oni proszą tak ?. Jakby, znaczy nie proszą, tłumaczą tą swoją jakby taką prośbę do innych bogów tym, że kiedy z nimi byli, to im się powodziło, kiedy zaprzestali, to im się zaczęło źle powodzić, nie ?. Po pierwsze to oczywiście tylko pokazuje, na czym im zależy, bo pokazują, że chodzi im tylko i wyłącznie o nich samych i ich powodzenie. A po drugie kochani, bardzo często, kiedy człowiek się nawraca i traci pewne benefisy, które wcześniej miał od złego, to rzeczywiście ma zły czas. Taki zły, w takim oczywiście cudzysłowu, bo jakby przyzwyczaił się do pewnego w cudzysłowie dobra, nie ?. Czyli różnych przyjemności, różnych można powiedzieć korzyści, które dawało zło. I teraz, kiedy jest tylko i wyłącznie z Panem Bogiem, no to zaczyna mu tam tego brakować, nie ?. Jakby okazuje się, że jest jakaś taka pustka. Kochani, taki okres zawsze się zdarza w nawróceniu. Taki okres kiedy właśnie, wydaje nam się, że pójście za Panem Bogiem, doprowadziło nas do czegoś słabszego, gorszego, że nie mamy tego co byśmy chcieli itd., itd. Kochani, trzeba to wiedzieć, i trzeba wiedzieć, że to jest tylko taki okres przejściowy. Nie można jakby na podstawie takiego krótkiego okresu, że dzieje mi się źle, no to będę z Panem Bogiem, nie ?. W ogóle nie o to chodzi, czy dzieje mi się dobrze, czy źle. To nie jest można powiedzieć argument, czy będę Bogu wierny, czy nie. Ale nawet jeżeli by tak patrzeć, to pamiętajmy, że ten taki okres przejściowy, on może trochę trwać, ale on się skończy. I dopiero potem nagle zobaczysz, jak wielkie błogosławieństwo dopiero możesz dostać, jakby będąc z Panem Bogiem. Jak te wszystkie radości, które wcześniej ci się wydawały takie cudowne, jakie się okażą marne, kiedy zobaczysz jakby jakie dobrodziejstwo może dać ci Pan Bóg...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,0 MB
  • 4 lis 23 7:58
Kochani, niesamowita jest ta upartość tego ludu, nie ?. No mogło by się wydawać, że po tych wszystkich wydarzeniach już wreszcie się nauczą. A ci zobaczcie, mimo tych wszystkich upomnień, no i tak [zrobili] po swojemu. I tak pójdą do Egiptu. I Pan Bóg mówi: gdybyście Mnie tylko posłuchali, Ja bym was uratował od tego człowieka. A tak to sami sobie znowu ściągniecie na głowę jakieś nieszczęścia. Bo wy chcecie do Egiptu, a ja wiem, że on [Nabuchodonozor] on tam właśnie pójdzie. Dlatego chciałem, abyście zostali w kraju Judy, bo tam mógłbym was chronić. Kochani, [o. Adam] wie, że powtarza się to w kółko, ale słuchanie Pana Boga jest kluczem do wszystkiego. Słuchanie tego co Pan Bóg mówi, jest jedynym ratunkiem w tym życiu. Jest jedynym co może nas sprowadzić do dobra i do unikania i przezwyciężania trudnych sytuacji...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,5 MB
  • 3 lis 23 9:19
Kochani, zobaczmy, znowu mamy sytuację, gdzie Pan Bóg mówi jedno, ludzie chcą drugie. Gdzie mimo, że oni wcześniej oczywiście mówią, że będą słuchać, to nie słuchają, nie ?. Zobaczmy, Pan Bóg potrzebuje tylko jednego, mówi: Słuchajcie tego co mówię, nie patrzcie na rzeczywistość tylko waszym okiem. Tak jak wcześniej właśnie chcieliście walczyć z tym królem i się nie poddawać, bo myśleliście, że po ludzku to jest najlepsze. A ja wam mówiłem: jest inaczej. No to przegraliście. Teraz mówię: nie bójcie się go, bo Ja was będę chronił. Oni [mówią]: no nie, teraz kiedy nas pokonał, to my chcemy znowu stąd uciekać. Kochani, kluczem do rzeczywistości, musi być nieustanne pytanie Pana Boga; Panie Boże, jak to wygląda w Twoich oczach. To nie znaczy, że oczywiście mamy zrezygnować z naszego własnego osądu, tylko nieustannie go konsultować z okiem Boga. Oko Boga widzi więcej, lepiej, chce zawsze dobrze. Ono ma nas prowadzić, a nie tylko i wyłącznie nasze osądy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,4 MB
  • 2 lis 23 9:00
Kochani, to jest taka sytuacja, kiedy zauważmy, kiedy kraj się rozsypuje, kraj poszedł w zniszczenie, nie?, po tym jak ludzie tak bardzo grzesznie żyli, że ściągnęli sobie na głowę te wszystkie nieszczęścia. No to potem, co raz bardziej to wszystko się jakby posuwa co raz dalej, nie ?. Kochani, zło tak ma, zło nigdy jakby nie zatrzymuje się na jednym punkcie. Zobaczmy, my se tak często mówimy; no dobra, stało się tam co się stało, to było co prawda złe, no ale to już koniec. Kochani, jeżeli nie postawimy złu tamy, jeżeli nie odwracamy tego zła, bardzo konkretnie, nie ?. Jakby nie wykonujemy pracy przywracania dobra, kochani, zło nigdy nie przestanie, zło nigdy nie odpuszcza. Ono, ono jest żarłoczne, ono chce co raz więcej. Zobaczmy, tutaj po prostu dokonuje się co raz większe po prostu rozbicie, rozłożenie, po prostu, zrujnowanie tego kraju ludzi. Kolejni występują przeciwko sobie. Nie tamowane zło, nigdy się kochani nie zatrzyma. Dlatego trzeba je zatrzymywać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,1 MB
  • 1 lis 23 8:39
Kochani, no [o. Adam] jest bardzo ciekawy, czy tak rzeczywiście jest, czy nie ?, bo [o. Adam] nie pamięta musi przyznać, czy to jest kłamstwo, czy nie, czy on, można powiedzieć, dobrze się broni przed tym takim skrytobójstwem. Czy też powinien się bronić, żeby jakoś swoje życie ocalać. Ciekawe, jak to się, jak to się zakończy. Zobaczcie kochani, mamy tutaj tą historię Jeremiasza, troszeczkę inaczej opisaną niż w poprzednim rozdziale, pewnie były jakieś dwie tradycje. Bo tam on zostaje po prostu zabrany z tego placu, gdzie był uwięziony wcześniej. A tutaj jest po prostu razem z wygnańcami, którzy idą do Babilonu, i tam go wyhaczają. Ale jakby kończy się tak samo. Czyli dostaje taką wolność, żeby albo pójść do Babilonu, albo zamieszkać ze swoim ludem, który został w niewoli, nie ?. Kochani, zobaczmy, jak ktoś słucha Pana Boga, to potem jakby życie się przed nim otwiera, nie ?. On jest traktowany jak po prostu wolny człowiek, który może zrobić wszystko, może wybrać dowolną ścieżkę. I tak się dzieje dlatego, bo słuchał Pana. Ci, którzy nie słuchali, zginęli. Mimo tego, że posłuszeństwo Panu było trudne, bo Pan wzywał do rzeczy bardzo trudnych. Właśnie do rzeczy, które nam się wydawały tchórzostwem, poddaniem się itd. Ale Pan Bóg wiedział jak to się skończy. Więc, kiedy jesteś posłuszny Panu, zawsze na tym korzystasz. To może nie być w krótkiej perspektywie. Bo na początku zauważmy, miasto ginie, miasto zostaje spalone, miasto zostaje zburzone. Wiec może się wydawać, Pan Bóg mnie zostawił, po co Go słuchałem. Ale jak się okazuje, w dłuższej perspektywie, zawsze słuchanie Pana Boga wychodzi nam na dobre...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,9 MB
  • 31 paź 23 6:48
Kochani zobaczcie, jaki smutny jest koniec tej historii. W sensie to jeszcze nie koniec, ale wreszcie dochodzi do tego najazdu Babilończyków, nie ?. Król jednak się wystraszył. Król nie zrobił tego co mówił Pan Bóg; wydaj się w ręce tego króla, tylko zaczął uciekać. No i zobaczcie jak to się skończyło, nie ?. Tylu ludzi zginęło, króla oślepiono, wzięto go do niewoli i zabito jego synów na jego oczach itd. [o. Adam] myśli, że bardzo trudna musiała być ta sytuacja Jeremiasza po tym wszystkim, nie ?. Bo on trochę tu wygląda jak taki zdrajca narodu, nie ?, którego potem okupanci jakby doceniają, każą spełniać jego życzenia. To musiało być strasznie trudne. Chyba łatwiej być takim prorokiem, no właśnie, który jest takim wiecie, bohaterem, który się wszystkiemu sprzeciwia, i który można powiedzieć jest taki waleczny itd. A ten [prorok] każe się poddawać, ten każe przyjąć konsekwencje tego co się wydarzyło, i jakby nawołuje do tego, że Pan Bóg to wszystko poprowadzi. Strasznie trudna ta jego rola, tego Jeremiasza była. [ o. Adam] nie wyobraża sobie w ogóle bycia postawionym w takiej sytuacji, nie ?. Bo to człowiek sam sobie wtedy chyba nie wierzy też, nie ?. Że, dlaczego muszę mówić takie rzeczy. Ale jak sami pamiętacie, Jeremiasz mówił na początku; jak tylko otworzysz swoje usta, to każesz mi mówić Panie; gwałt i ruina. I każesz mi mówić rzeczy, które ani mnie, ani ludziom się nie podobają. No, kochani, no, czasem słuchanie Pana Boga polega na tym, że On mówi nam rzeczy, które nam się nie podobają. Które nam się wydają w ogóle błędne, złe. I [o. Adam] wie, że to oczywiście bardzo ważne jest, żeby rozeznać, czy to naprawdę pochodzi od Pana Boga, czy to nie jest jakieś nasze tchórzostwo, jakieś nasze wymysły. No ale jeżeli jest od Pana Boga, no to wtedy trzeba, trzeba Go słuchać. Nawet jeżeli to są rzeczy zupełnie idące w poprzek temu, czego byśmy chcieli, co byśmy, co byśmy myśleli. Bardzo, bardzo trudna ścieżka tego proroka...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,5 MB
  • 30 paź 23 5:55
Kochani, strasznie trudne miał te zadanie ten Jeremiasz, bo zobaczcie, on wzywał, no w jakimś sensie do poddania się, do uległości, do przyjęcia jakby działania zła, nie ?. Kochani zobaczcie, w nas jest pokutujące takie myślenie, no że zawsze trzeba walczyć, zawsze trzeba się przeciwstawiać itd. I pewnie zazwyczaj tak jest. Ale kiedy jest takie rozeznanie, że ta walka, którą podejmiemy, przyniesie tylko złe skutki, nie ?. Może ja będę się czuł bohaterem, ale pół miasta zginie, nie ?. To może warto tego nie robić. Kochani, [o. Adam] wie, że to są trudne dylematy. Zobaczcie, Jeremiasz, no prawie, że życiem to przypłacił, nie ?. Ale takie momenty, kiedy można powiedzieć, właśnie jakieś powstania, albo jakiś taki zryw przeciwko wrogowi. Kiedy on naprawdę nie ma sensu. Kiedy z góry wiadomo, że jest skazany na porażkę. Tutaj, to jest jeszcze podparte Słowami Pana Boga, nie ?, gdzie Pan Bóg mówi; tak będzie !. To miasto będzie zdobyte, mówi. Co byście nie zrobili, oni je zdobędą. I można wtedy się rzucić oczywiście z walką, tylko to będzie oznaczało, że zginie większość ludzi, nie ?. A Pan Bóg mówi, chce ich ocalić . I mimo, że pójdziecie do niewoli, to ja was potem przywrócę do waszego kraju. To są trudne wybory. I tutaj takie wsłuchiwanie się w głos Pana Boga, wsłuchiwanie się w głos rozumu, wsłuchiwanie się w głos dobrego rozeznania, no to są ważne rzeczy. Jeremiasz to był naprawdę bardzo tragiczny prorok, że akurat takie rzeczy musiał głosić. Akurat jak się tutaj okazuje, ten król w końcu go jakoś jednak wysłuchał, nie ?, w sensie nawet go chronił przed innymi, bo chciał wiedzieć jakie są prawdziwe Słowa Pana Boga. To mu się bardzo, bardzo chwali...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,2 MB
  • 29 paź 23 8:38
Kochani, no niezwykłe są te losy Jeremiasza, że on się musiał tak nacierpieć. Zobaczcie, nawet taka zupełnie niewinna sytuacja, gdzie on tam się udaje w swoje własne strony, w jakiś tam sprawach majątkowych, tak ?. Coś tam musiał po naszemu załatwić w urzędzie, no i go oskarżyli o zdradę. Jak mówisz prawdę, jak jesteś ludziom nie w smak. Jak jesteś po prostu pod włos. I nie dlatego, że jesteś nieprzyjemny, kochani, bo my to często mylimy, nie ?. To, że jesteśmy dla ludzi niedobrzy, to traktujemy; bo ja im mówię prawdę. Nie, nie. Jeżeli masz takie przekonanie, że naprawdę mówisz prawdę, bo, bo przekazujesz to co Pan Bóg chce powiedzieć. No to musisz być gotowy na poniesienie konsekwencji. I zobaczcie, on nawet kiedy siedzi w więzieniu, chociaż prosi, żeby go przenieśli do innego miejsca, to i tak nie zmienia zdania. Mógł powiedzieć temu królowi; słuchaj, no co prawda taka jest wola Boża, ale nie wiem czy ona się na pewno wypełni. Weź mnie przenieś gdzieś indziej. Nie !. On mówi mu w twarz; będziesz porwany, będziesz uprowadzony przez tego króla. A jednocześnie, no właśnie, prosi o przysługę, ale nie rezygnuje z prawdy. Kochani, piękna jest ta postawa Jeremiasza, takiego stania przy tym co Pan Bóg do niego mówi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,8 MB
  • 28 paź 23 12:54
Kochani, mamy taki sztandarowy przykład, że można słuchać, i można nie słuchać, nie ?. Są ludzie, którzy kiedy usłyszeli wezwanie Pana, jak widzicie, przejęli się, bardzo chcieli to wypełnić, bardzo chcieli się zmienić, bardzo chcieli odpowiedzieć na to Boże wezwanie. Są tacy, którzy myśleli, że jak spalą, to tego nie będzie, nie ?. To też jest takie myślenie człowieka, że jak usunę coś co Bóg powiedział, nie ?, spalę tą książkę, to, to tak jakby tego nie było. Kochani, zobaczcie, skutek był taki, że książka została napisana jeszcze raz, i to znacznie większa. Czyli prawda jeszcze bardziej została uwypuklona, nie ?. Kochani, choćbyśmy udawali, że Pana Boga nie ma, chociaż by cały świat udawał, że Pana Boga nie ma, i Pan Bóg nie mówi, to On będzie, i będzie mówił...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,2 MB
  • 27 paź 23 10:27
Kochani, bardzo ciekawy rozdział. Zobaczcie, z takim bardzo prostym ale naprawdę trafnym porównaniem. Bardzo często słuchamy różnych ludzi, nie ?. I zobaczcie, wystarczy, że można powiedzieć, ktoś tam, kogo uznajemy za jakiś autorytet, albo kogoś, kto można powiedzieć szanujemy, znaczy czasem po prostu możemy coś zyskać ?. Jak on mówi, to po prostu, potrafimy czasem ślepo zupełnie w różne, nawet i bzdury wierzyć, nie ?. Tutaj mamy oczywiście do czynienia z jakimiś tam nakazami człowieka, można powiedzieć, mniej lub bardziej słusznymi jak się okazało, trochę mniej, bo zagrożenie przyszło, to oni musieli z tych namiotów uciekać, bo się w mieście schronili, nie ?. Bo się okazało, że namioty nie wystarczą do obrony. Ale generalnie słuchali swojego ojca, nie ?. Zobaczcie kochani, że ludzi potrafimy słuchać, a Boga nie potrafimy słuchać. Potrafimy czasem różnych bzdur słuchać, które ludzie mówią, a zdanie Pana Boga nie jest dla nas wiążące, nie ?. Bardzo piękne Pan Bóg to porównuje. Jak to jest, że ludzi słuchacie, a Mnie [Boga] nie słuchacie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,5 MB
  • 26 paź 23 4:47
Kochani, pewnie odczuwacie takie lekkie zmęczenie. To już jest trzydziesty czwarty rozdział, i tu w kółko jest o tym samym, nie ?. W kółko jest o tym, że to miasto będzie zniszczone. W kółko jest o tym, że jest to skutek tego, że oni się nie nawrócili, czyli sami sobie to ściągnęli na głowę. W kółko jest o tym, że Pan Bóg ich prosi; odmieńcie to w końcu. Oni w kółko oszukują. I można mieć takie poczuje; Jezu, ile można, ile tych rozdziałów jeszcze będzie. Ale kochani, jak tak szczerze człowiek pomyśli o sobie, to czy my też tak w kółko nie potrzebujemy ?. Przecież [o. Adam] w kółko wraca do tego samego. W kółko obiecuje Panu Bogu, że będzie lepiej, a potem w kółko jest tak samo. Kochani, nie mówcie [o. Adamowi], że macie inaczej, bo [o. Adam] wie, bo spowiada, nie ?. Przecież się w kółko, nieustannie z tego samego spowiadamy. Kochani, no właśnie, dlatego Pan Bóg musi to gadać, i gadać, i gadać, aż miejmy nadzieję, kiedyś to w końcu przyniesie skutek...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 25 paź 23 12:25
Kochani, bardzo piękny w tym rozdziale jest takie zapewnienie Pana Boga, że, że będzie wierny, że nic nie jest w stanie sprawić, że Pan Bóg przestanie być wierny człowiekowi. Mówi; jeżeli jesteście w stanie zerwać ten układ, że jest dzień i noc. Czyli mówi; zróbcie coś, żeby to nie zaistniało. To mówi; wtedy nie będę wierny. Kochani, no tego się zrobić nie da. No zróbcie coś, żeby nie było dnia i nocy. Tego się zrobić nie da. Pan Bóg mówi; no właśnie, mojej wierności nie da się zerwać, więc nie macie się co bać, że kiedykolwiek się to skończy. O ile będzie dzień i noc, to Ja również będę wam wierny...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,8 MB
  • 24 paź 23 9:50
Kochani, kolejne znaki, kolejne zapowiedzi wybawienia. Ale [o. Adam] chciałby naszą uwagę zwrócić na coś innego. Kochani, pojawiło się tutaj po raz kolejny, to już było u Jeremiasza wielokrotnie, ale jeszcze [o. Adam] chyba nam nigdy o tym nie wspominał. Takie wyrażenie, że tam oni robili jakieś zło Izraelici. [i] Pan Bóg mówi; Ja im tego nie kazałem robić, a nawet mi to nie przeszło na myśl. Kochani, to jest jakaś taka formuła oczywiście literacka, której używa Jeremiasz, żeby pokazać, że nie tylko Bóg zawsze decyduje się nie wybierać zła, i Bóg nie każe ludziom robić zła, ale no mógł by, ma różne opcje, nie !. W Bogu w ogóle nie ma takiej myśli. Kochani, Pan Bóg w ogóle, jakby nie zna zła. W takim sensie, On nie mógł by pragnąć zła. Pan Bóg znaczy, ma wolną wolę, ale ta Jego wolna wola jest całkowicie jakby skoncentrowana na dobru. Kochani, Pan Bóg jakby nie jest w stanie uczynić zła. To jest w ogóle niesamowite. Kochani, kiedy nam kiedykolwiek przychodzi do głowy taka myśl, że może Pan Bóg robi coś przeciwko mnie ?. Czasem, się pojawiają takie myśli w naszych głowach. On nawet nie umie tego zrobić. Nawet nie to, że nie chce. Tylko nie może wręcz. Po prostu nie może. Bóg Jest Samym dobrem, samą miłością, samym pięknem. W Nim nie ma żadnego zła, więc nie może tego po prostu zrobić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,4 MB
  • 23 paź 23 4:47
Kochani, bardzo piękny rozdział z wieloma ważnymi tekstami. Jest tam ten tekst o tym, że prawo Pańskie już nie będzie pisane na jakiś papierach czy kamieniach, tylko będzie wypisane w sercach ludzi. Ale też kochani, bardzo ważny tekst o tym, że dzieci nie ponoszą winy za grzechy ich ojców, nie ?. Kochani, do dzisiaj niestety pokutuje czasem takie myślenie w katolikach. Wiecie, że jest popularna czasem taka, takie myślenie o tak zwanych grzechach pokoleniowych itd. Kochani, oczywiście, że skutki grzechu można powiedzieć rodziców, mogą dosięgnąć dzieci w tym sensie, że można powiedzieć, że jeżeli rodzic jest alkoholikiem, no to oczywiście skutek tego grzechu dotyka jego dzieci, no bo żyją w bardzo złym domu, tak ?. Ale to nie jest tak kochani, że jakieś zło przechodzi. To są w ogóle bzdury. Że jakieś duchowe zło, które popełnili twoi rodzice, przechodzi można powiedzieć bezwiednie, bez twojej woli, bez twojej zgody. Nie ma czegoś takiego kochani, nie!. My możemy oczywiście naśladować grzechy naszych rodziców, to jasne. Ale nie ma czegoś takiego, jak przechodzenie skutków grzechu z jednego człowieka na drugiego, można powiedzieć z automatu. Takie rzeczy kochani się nie dzieją...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,4 MB
  • 22 paź 23 9:53
Kochani, bardzo ciekawy rozdział. Gdy zobaczcie, z jednej strony Pan Bóg pokazuje nasze rany i krzywdy, które sobie wyrządziliśmy grzechami, i mówi, że one są nieuleczalne. Mówi, że ich nie da się naprawić, że one są po prostu czymś tak okropnym, no, że nie da się tego pominąć. Jakby, to nie jest tak, że coś da się zrobić, żeby to odeszło. I na początku się wydaje, że Pan Bóg Jest taki bezradny, nie ?. Że mówi; no zobaczcie, coście sobie narobili. Po prostu no to jest nie do naprawienia. A potem mówi; Ja nieuleczalną ranę uleczę. Nie może tego zrobić bez nas, nie może tego zrobić, kiedy się nie nawracamy. Nie może tego zrobić, kiedy nie chcemy z Nim być, kiedy Mu się nie oddajemy. Ale jeżeli to robimy, to zobaczcie, nawet nieuleczalne rany On może uleczyć. No nie ma innego wyjścia. Trzeba Panu Bogu się oddać, bo inaczej kochani nigdy nie będziemy w stanie sobie pomóc...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,0 MB
  • 21 paź 23 4:55
Kochani, długie i skomplikowane te rozdziały. Te wszystkie proroctwa, te wszystkie ostrzeżenia, te wszystkie kary. No, nie łatwo się tego słucha. Ale zauważcie jedną taką prostą rzecz, która tu z tego jest. Pan Bóg mówi; jak jesteś w takim miejscu, które jest twoją niewolą, w takim miejscu, które no nie jest dobre, tak ?. To [Bóg] mówi; ok, Ja cię z stamtąd wyprowadzę. Rzeczywiście, robię wszystko i ten plan będzie trwał kilkadziesiąt lat. Ale wyprowadzę cię stamtąd. Ale puki co, to żyj tak jakbyś miał tam właśnie żyć. To w ogóle bardzo bardzo ciekawe podejście Pana Boga. Czyli nie mówi; żyj nadzieją, że ok, za sześćdziesiąt, siedemdziesiąt lat może się uda, więc nie róbmy tutaj nic, bo i tak szkoda. Nie!. [Bóg] mówi; żyj naprawdę, bez względu jakie masz warunki, gdzie jesteś, co ci się dzieje. Żyj naprawdę tu gdzie jesteś. Jak cię wybawię, to cię wybawię. Nie bój się, to cię nie ominie. Natomiast nie marnuj życia na czekanie na coś, co nie wiesz kiedy się stanie, tylko żyj tutaj i teraz...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,6 MB
  • 20 paź 23 13:42
Kochani, tu mamy skutki tego, co nam [o. Adam] mówił w poprzednim odcinku, czyli kiedy dajemy fałszywą nadzieję, kiedy chcemy dobrze, ale to jest tak naprawdę oszustwo. To ściągamy tak naprawdę jeszcze większe cierpienie, jeszcze większe jakieś złe doświadczenie na tego człowieka, no właśnie, który, który łaknie tak bardzo różnych dobrych nowin, że po prostu przyjmuje to. I tak naprawdę się nie nawraca, nic nie zmienia, no bo, no bo oczekuje czegoś dobrego, a potem nagle doznaje skutków tego co mu się stało, nie ?. Kochani, to jest trudne, to jest bardzo trudne, jakby oceniać, gdzie to jest dobra nadzieja, gdzie to jest fałszywa nadzieja. Ale bardzo musimy to robić, bo inaczej się kochani wpędzamy po prostu w jeszcze większe nieszczęścia. No bo ta dobra nadzieja, jeżeli jest fałszywa, no to ona wtedy po prostu nas jakby demobilizuje, nie ?. Przestajemy się starać, przestajemy robić zmianę, no bo myślimy, że jakoś to będzie. Trudny temat, ale bardzo warto go mądrze rozważać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,5 MB
  • 19 paź 23 8:56
Moi drodzy, trzeba by powiedzieć, trudna jest ta mowa, trudne są te słowa, i Jeremiasz rzeczywiście miał bardzo trudną rolę, nie ?, mówić ludziom; będzie źle, ale Bóg wie co robi. Kochani, [o. Adam] wie, że my bardzo często oczekujemy pocieszenia, oczekujemy takiej mowy; słuchajcie, wszystko będzie dobrze, jakoś się to ułoży. Ale czasem jesteśmy w takiej sytuacji, gdzie będzie źle. Gdzie po prostu widać, że ludzie, którzy czynią zło, to zło uczynią, i nie jesteśmy w stanie ich powstrzymać. I wtedy mówienie; słuchajcie, wszystko będzie dobrze, jest po prostu oszukiwaniem, nie ?. Nie. Wtedy trzeba powiedzieć, będzie źle, to się dzieje, Pan Bóg w tym Jest. W sensie, nie to, że On to prowokuje, tylko Pan Bóg w tym Jest, i Pan Bóg nas przez to przeprowadzi. Czasem kochani takie potwierdzanie złej wersji rzeczywistości, jest tak naprawdę, no jedynym dobrem, które należy, które można zrobić, żeby pokazywać ludziom, nie złudną, fałszywą nadzieję ?, ale obecność Boga w danej, trudnej sytuacji, którą przeżywają...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,8 MB
  • 18 paź 23 8:33
Kochani, zobaczcie w tych ludziach jest wiele różnych, rożnych postaw, nie ?. Niektórzy chcą zabić Jeremiasza, inni go bronią, inni mówią tak jak wcześniej, ktoś tam tak nawoływał, i żeśmy go posłuchali, się nawrócili, było dobrze. Potem mówią, a znowu nie. Bo ten król tego tam zabił itd. Kochani, to jest taki prosty znak, prosty głos. Głos większości wcale nie jest głosem prawdy. To, że ludzie są przekonani, że jest tak albo siak, to nie znaczy, że tak jest. Kochani, nawet jeżeli będziemy mieli zgodność wśród ludzkości co do jakiegoś tematu, to nie znaczy, czy to [że to] jest prawda. Mamy ciągle dociekać, co jest od Boga, co pochodzi od Boga. [o. Adam] wie, że to trudne. [o. Adam] wie, czasem nie ma jasności. Czasem jesteśmy pogubieni jak dzieci we mgle. Ale to nie większość ma rację, tylko Pan Bóg ma rację. I czasem większość może się z Panem Bogiem zgadzać, a czasem to może być absolutna mniejszość. I wtedy nas nie interesuje ta większość, tylko słuchamy tego co mówi Pan Bóg...
Źródło:Langusta na palmie
  • 6,2 MB
  • 17 paź 23 4:51
Kochani, długi rozdział z opisem no właśnie, takiego gniewu Pańskiego, który idzie, czyli po prostu tego wszystkiego, co sami sobie ściągamy na głowę, kiedy grzeszymy. Ale zobaczmy, bardzo przejmujące jest to, że naród miał dwadzieścia trzy lata na to, żeby cokolwiek zmienić nie ?. I nie w tym sensie, że Pan Bóg powiedział, [że] jak się nie zmienicie, to was ukaże, tylko jakby tak długo grzeszyliście, już po prostu nie było odwrotu, żeby ta kara was dosięgnęła. Te skutki waszych grzechów się stały nieodwracalne. Dwadzieścia trzy lata. To nie jest tak, że oni chwilę pogrzeszyli, Pan Bóg za chwilę powiedział; dobra będzie źle, nie ?. Jak tylko zgrzeszysz, od razu ci się życie zawali. Ale to jest dwadzieścia trzy lata kochani. My potrafimy w nieskończoność przedłużać nasze nawrócenie, przedłużać jakąś próbę zmiany. Nie róbcie tego kochani, bo sobie ściągamy nieszczęście na głowę po prostu...
Źródło:Langusta na palmie
  • 2,7 MB
  • 16 paź 23 9:24
Kochani, bardzo ładny tekst, z takim nieoczekiwanym porównaniem. Zauważcie, mamy dobre i złe figi. Dobre, czyli takie smaczne, dające radość tak ?, słodycz itd. Ale do tych fig są porównani ci, którzy doznają właśnie jakiegoś wielkiego nieszczęścia, którzy są uprowadzani do Babilonu. Pan Bóg mówi: oni są jak dobre figi. Natomiast ci, którzy zostali, czyli jakby nie poszli w niewolę, Bóg mówi, że to są złe figi. Na czym polega różnica. Ano na tym, że tamci, którzy idą do Babilonu, słuchają Pana Boga, słuchają Jego prowadzenia. Którzy wiedzą, że mimo, że doświadczają właśnie czegoś trudnego, to to jest Boże działanie, w sensie Pan Bóg ich wyprowadzi, przeprowadzi, wrócą, jakby są Mu poddani. Czyli nawet jeżeli Twoje życie może wyglądać niezbyt atrakcyjnie, to jeżeli ono jest poddane Panu Bogu, jeżeli wszystko przyjmujesz jako prowadzenie Pana Boga, to zobaczysz, będzie słodkie jak figa...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,3 MB
  • 15 paź 23 12:50
Kochani, długi, trudny rozdział, który stawia wiele pytań, daje mało odpowiedzi jakby można powiedzieć. Ale jedno kochani jest najistotniejsze. Każdy prorok, nigdy sobie nie przypisuje sto procent pewności i racji. Zauważcie, że Pan Bóg każe pytać proroków, co Pan powiedział. Każe prorokom się pytać samym siebie, co Pan powiedział. Ale jeżeli prorok mówi; to jest na pewno wypowiedź od Pana, to mówi; jego już nie słuchajcie. Kochani, człowiek, który nie ma żadnych wątpliwości, czy jego słowa, jego poglądy, jego jakieś przekazane intuicje, że one na pewno są od Pana ?!. Jeżeli nie ma tu wątpliwości ?!, to na pewno nie jest od Pana. [o. Adam] nie mówi, że jeżeli już ma wątpliwości, to oczywiście wtedy jest już od Pana. Tutaj nie. Ale jeżeli tylko ma taką pewność, to już na pewno uwierzył w siebie, a nie w Pana Boga...
Źródło:Langusta na palmie
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    1
  • pliki muzyczne
    52

53 plików
310,23 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 19.05.2024 17:36

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Dobre Słowa i piękne przesłanie Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 20.05.2024 12:36

zgłoś do usunięcia

Dobry nastrój jest jak słoneczny dzień: promieniuje wokoło...

Washington Irving
Jezu ufam Tobie

Ochroniarz
Uśmiech to obowiązek chrześcijański
chyba inaczej
to anioł ochroniarz
co wyciąga za prawą i lewą nogawkę z rozpaczy

ks. Jan Twardowski

Słowa pozdrowień, dobrego-błogosławionego dnia, dostrzegania piękna i miłości w codzienności ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 21.05.2024 17:05

zgłoś do usunięcia
Piękne i odżywcze przesłanie Dziękuję Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 24.05.2024 22:43

zgłoś do usunięcia

Budzić nadzieję w sobie i innych, oznacza: dodawać odwagi, dodawać życia.

Jezu ufam Tobie

Bóg włożył swoją miłość w twoje ręce, jak klucz do raju.

Phil Bosmans
💌
... Słowa pozdrowień i Dobrego, błogosławionego wieczorku i nocki spokojnej ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 26.05.2024 17:16

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Słowa pokrzepienia Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 28.05.2024 05:18

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Słowa przepełnione Duchem Pokój i Dobro

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności