Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Globtrotter81
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Globtrotter

widziany: 28.05.2024 21:24

  • pliki muzyczne
    10430
  • pliki wideo
    3730
  • obrazy
    184
  • dokumenty
    23

14374 plików
365,32 GB

FolderyFoldery
Globtrotter81
Adoracja Najświętszego Sakramentu - online
 
mp3
Archiwum
 
Abp Fulton Sheen
arc. Szczepan Wesoły
Bp Grzegorz Ryś
 
Nabierz Ducha - Znak Paruzji
wersja mp3
bp. Stanisław Wielgus
Ks. Adam Boniecki
ks. Adam Skwarczyński
ks. Andrzej Trojanowski TChr
ks. Andrzej Zwoliński
 
Katedra Nauki Społecznej - Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie
Ks. Bogusław Jaworowski
 
Homilie
Okultyzm
ks. bp. Ignacy Dec
Ks. Dariusz Oko
Ks. Dawid Pietras
ks. Dominik Chmielewski
 
Ks. dr Grzegorz Bliźniak
Ks. Grzegorz Śniadoch
ks. Jan Kaczkowski
ks. Jan Pęzioł
ks. Jerzy Molewski TChr
ks. Krzysztof Kralka SAC (Pallotyn)
Ks. Marcin Dobrzyński
Ks. Marek Bąk
ks. Marek Wasąg
ks. Marjan Rajchel - egzorcysta
ks. Michał Olszewski
 
Dekalog
ks. Nikos Skuras
 
Nikos Skuras nauka dla mężczyzn - Góra Polanowska
Rekolekcje - Parafia Opatrzności Bożej - Kalisz - 4 kwietnia 2016
ks. Paweł Murzyński
ks. Piotr Glas
 
ks. Piotr Natanek
 
2014
2016
2018
ks. Piotr Pawlukiewicz
 
Homilie
 
Konferencje
 
2015
2017
Tagi
ks. prof. Aleksander Posacki
Ks. Remigiusz Recław SJ
Ks. Sławomir Kostrzewa
ks. Stanisław Małkowski
 
2014
Warszawa - 04-11-2017
Ks. Tomasz Mantyk OFM
Ks.Henryk Hawryszczak
o. Adam Czuczel
 
Mężczyzna z rodu Maryi
 
mp3
mp4
Żywa Korona Maryi
o. Adam Szustak OP
 
#jeszcze5mi nutek - 2016
 
wersja do przesłuc hania - mp3
Wersja wideo - mp4
[NV#]
 
wersja mp3
wersja mp4
7 grzechów głównych
 
8 Twarzy [#0]
 
mp3
mp4
Ballady i romanse
 
mp3
mp4
Bibili@ - Pismo Święte
 
Nowy Testamen t
 
Stary Testamen t
1 Księg a Króle wska
1 Księg a Kroni k
1 Księg a Macha bejsk a
1 Księg a Samue la
2 Księg a Króle wska
2 Księg a Kroni k
2 Księg a Macha bejsk a
2 Księg a Samue la
Księg a Abdia sza
Księg a Aggeu sza
Księg a Amosa
Księg a Baruc ha
Księg a Danie la
Księg a Ester y
Księg a Ezdra sza
Księg a Ezech iela
Księg a Habak uka
Księg a Hioba
Księg a Izaja sza
Księg a Jerem iasza
Księg a Joela
Księg a Jonas za
Księg a Jozue go
Księg a Judyt y
Księg a Kapła ńska
Księg a Kohel eta
Księg a Lamen tacji
Księg a Liczb
Księg a Mądro ści
Księg a Malac hiasz a
Księg a Miche asza
Księg a Nahum a
Księg a Nehem iasza
Księg a Ozeas za
Księg a Powtó rzone go Prawa
Księg a Przys łów
Księg a Psalm ów
Księg a Rodza ju
Księg a Rut
Księg a Sędzi ów
Księg a Sofon iasza
Księg a Tobia sza
Księg a Wyjśc ia
Księg a Zacha riasz a
Mądro ść Syrac ydesa
Pieśn i nad Pieśn iami
Biblia od kuchni [#00]
BookSzpan [#00]
 
mp3
mp4
Chlebak [#00]
 
mp3
mp4
CNN [#000]
 
wersja mp3
CREDO
Czuwania
Do Galilei
 
mp3
mp4
Do UCHA
 
wersja mp3
wersja mp4
Dobranocka
 
mp3
mp4
Dom wariatów
Droga światła [#00]
Elementarz
 
mp3
mp4
Ewangelia dla nienormalny ch
GARNEK STRACHU
 
Część 1
Część 2
Część 3
Historie potłuczone [#000]
InstaStory
Jak się MODLIĆ
Jonasz z maturalnej
Karaluchy pod poduchy [#00]
 
mp3
mp4
Kobieta i ksiądz [00]
Koronka do Miłosierdzi a Bożego
Ksiądz gra w grę
 
Kundel przydrożny
 
Sezon I
Sezon II
Sezon III
Listy z Ukrainy
Miłość w czasach zarazy [#00]
 
mp3
mp4
MIRIAM
 
mp3
mp4
Mocno Stronniczy [#00]
Nabożeństwo Majowe [#00]
 
mp3
mp4
NIESZCZĘŚNI [#00]
 
mp3
mp4
Niezniszcza lni
 
mp3
NOE
Nowenna dominikańsk a we wszelkim utrapieniu
 
Litania dominika ńska
 
mp3
mp4
Nowenna dominika ńska - części
 
mp3
Tajemnic e Różańca Świętego - mp3
O P I U M
 
mp3
Ocalona [#00]
Pachnidła
 
PAŚNIK [#00]
Pielgrzymka 2022 [#00]
Pies Pański - o. Adam Szustak
Plaster miodu - Psalmy
 
wersja mp3
Podejrzani [#00]
 
mp3
mp4
Post Daniela
 
mp3
mp4
Pragnij! - O rozeznawani u powołania - o. Adam Szustak
Projekt Judyta
Przeszkody
 
mp3
mp4
Pszczoła [#00]
 
mp3
mp4
SEKRETY MARYI
Szeptaki [#00]
 
mp3
mp4
SzustaRano [#00]
 
mp3
mp4
Targ intencji
Wstawaki [#00]
 
mp3
mp4
ZASYPIAKI [#00}
o. Antonello Cadeddu
o. Augustyn Pelanowski
 
o. Daniel Galus
 
Kazanie, które każdy musi wyryć w swym sercu na zawsze!!!
wersja mp3
o. Jacek Prusak
o. Jacek Szymczak OP
 
Mistrzowie drugiego planu [#00]
 
mp3
mp4
Znak Jonasza [#00]
mp3
mp4
o. James Manjackal
o. Jan Andrzej Kłoczowski OP
O. Joachim Badeni OP
o. Joseph Maria Verlinde
o. Józef Witko
o. Norbert Oczkowski OP
O. Pio
 
Perełki Ojca Pio
O. Piotr Idziak SJ
o. Roman Bielecki OP (Via Regia)
o. Tomasz Nowak OP
 
Marnotrawni Bracia
 
mp3
mp4
Na Miarę 2
 
mp3
mp4
Poszukiwani e ojcostwa [#00]
mp3
mp4
o. Tomasz Zamorski OP
 
Ognie Eliasza [#00]
 
mp3
mp4
Pies Tobiasza [#00]
mp3
mp4
o. Wiesław Nazaruk OMI
o. Wiktor Tokarski OFM
 
wersja mp3
Papież Franciszek
prof. Franciszek Marek
s. Bruna od Maryi
s. Michaela Rak
bEZ sLOGANU
 
wersja mp3
do wydruku
F1
 
HJP [#00] Sezon 1
HJP [#00] Sezon 2
Film
 
Film dokumentalny
 
Around the world in 80 Gardens (80 ogrodów dookoła świata )
spisek okultystów
Jestem Drugi®
 
Któż jak Bóg
 
Rekolekcje Tolkienowskie [#00]
Music
 
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły
 
#2024
Nowenna do Matki Bożej rozwiązującej węzły - wersja mp3
 
wersja mp3 - rar - pobierz wszystkie na raz
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska
 
Nowenna Pompejańska II
 
mp3
mp4
Tajemnice Różańca Świętego
Nowenna Pompejańska III
 
audio
wideo
Nowenna Pompejańska IV
 
Nowenna Pompejańska V
 
Nowenna Pompejańska VI
 
Tajemnice Różańca Świętego - mp3
Nowenna Pompejańska VII
 
mp3
mp4
Nowenna Pompejańska VIII
Pornografii - STOP
Prywatne
 
Rachunek sumienia - Sakrament pojednania - Sakrament pokuty - Sakrament Miłosierdzia
Rekolekcje
 
Różaniec Święty - tajemnice wędrowne
 
StreetWorkout
Świadectwa
 
inne
Świadectwa duchownych
 
s. Małgorzata Chmielewska
Świadectwa świeckich
Zdjęcia
www
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 4,6 MB
  • 18 lip 23 10:36
Kochani, tak się kończy Księga Mądrości Syracydesa. Bardzo podoba się [o. Adamowi] w tej Księdze to, że on na końcu pisze, mimo, że napisał właśnie całą Księgę o mądrości. Na końcu pisze, że nie przestanie poszukiwać, nie przestanie się uczyć, że jakby to nie jest tak, że już wszystko zdobył. To jest kochani ważne. Jak widzieliśmy, były u niego rzeczy bardzo mądre, i były też takie, które z upływem czasu okazały się już nie takie mądre. Które teraz, kiedy na to patrzymy z perspektywy czasu, już nie były samą pełnią mądrości. I to jest dokładnie to. W sensie trzeba wiedzieć, że oczywiście zdobywamy jakąś wiedzę, że staramy się iść do przodu, to jasne. Ale jednocześnie, cały czas mnóstwo mądrości jeszcze jest przed nami, i musimy się jeszcze bardzo dużo nauczyć. I właśnie z tego powodu kochani, warto jakby nigdy nie osiąść w takim myśleniu, już wszystko mam, już zrozumiałem, już wiem o co chodzi. Przed nami teraz kochani bardzo fajna część Starego Testamentu, bo Księgi prorockie. Od jutra już Księga proroka Izajasza. Już się [o. Adamowi] trochę te mądrości zmęczyły, więc bardzo się [o. Adam] cieszy, że teraz ruszamy do proroków, ale to jutro...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,3 MB
  • 17 lip 23 4:46
Kochani, mamy dzisiaj długi rozdział o liturgii, kończący się pięknym błogosławieństwem. Błogosławcie. Kochani, nigdy dosyć przypominania, bo myśmy zrobili w kościele niestety taką czynność czysto duchową, w sensie duchowną, czyli kapłańską. To kapłani tylko błogosławią. Tylko kapłańskie ręce mogą błogosławić, [to nie prawda]. Oczywiście, że błogosławieństwo w kapłaństwie ma swoje miejsce, w liturgii jest specjalnym obrzędem liturgicznym, i rzeczywiście zarezerwowanym dla kapłana, ale to tylko to liturgiczne. Kochani, [o. Adam] błaga, błogosławmy swoje dzieci, błogosławmy swoich rodziców, ale dosłownie, rękami, słowami. Kiedy dziecko wychodzi z domu, pobłogosław je, zrób mu krzyż na czole. Kiedy twój mąż, żona wychodzi z domu, błogosław go. Kiedy twój przyjaciel, kochani, [o. Adam] za każdym razem, kiedy widuje się, mimo, że to jest dzień w dzień z przyjaciółmi, kiedy się żegnamy każdego dnia, zawsze jest błogosławieństwo na koniec. I nie w tym sensie, że jest [o. Adam] księdzem, oni [przyjaciele o. Adama] również go błogosławią. Zawsze dostaje od nich krzyż na czoło. Kochani, błogosławmy się. [o. Adam] bardzo nas o to prosi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 2,8 MB
  • 16 lip 23 13:02
Bardzo kochani ciekawe zdanie: " Z wyjątkiem Dawida, Ezechiasza i Jozjasza, wszyscy mnożyli grzechy...". No Ezechiasz i Jozjasz to jeszcze [o. Adam] rozumie, ale Dawid?. Przecież Dawid był grzesznikiem. Pamiętamy, że przecież zabił swojego przyjaciela dowódcę, żeby jego żonę posiąść. Jak to nie był grzesznikiem, nie?. Zauważmy, Biblia grzesznikami nazywa tych, którzy się nie nawrócili. Czyli tych, którzy rzeczywiście w pewnym momencie odeszli, ale potem się nie opamiętali. Dawid był grzesznikiem, ale się opamięta[ł], Dawid pokutował, Dawid naprawiał swoje grzechy. To jest bardzo ciekawe podejście tego rozdziału do grzechu, że grzech w którym się obracasz jednak, grzech, który próbujesz wyrzucić ze swojego życia, mówi o tym, że nie jesteś grzesznikiem. Bardzo to ciekawe podejście, i [o. Adam] myśli, że warto też tak na to patrzeć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,0 MB
  • 15 lip 23 8:55
Kochani, bardzo ciekawy wątek mamy dzisiaj, który mówi o tym, że mimo takiej wielkiej postaci jak Eliasz, mimo wszystkich jego niewiarygodnych działań, cudów, wielkiej potęgi, naród się nie nawrócił. Kochani, to nie jest tak, że jeżeli nasze można powiedzieć próbowanie zmiany kogoś, nasze głoszenie, nasze wychowanie dzieci, nie przynosi rezultatu, to to jest od razu znak, że w takim razie to my jesteśmy można powiedzieć grzeszni, albo robimy złe rzeczy. Kochani, to zdanie, rozpoznacie po owocach, to nie jest zdanie, które oznacza, że jeżeli byś robił dobrze, to na pewno by się wszyscy wokół ciebie nawrócili. Kochani, zauważmy, Pan Jezus też wszystkich nie nawrócił. Też nie byli wszyscy przekonani przez Słowa Pana Jezusa. A czy można o Nim powiedzieć, że On nie robił dobrze? No robił. Więc owoce nie polegają tylko i wyłącznie na tym, że zobaczymy, że ktoś się nawrócił, że rzeczywiście to przyniosło rezultat. Po pierwsze, my tego możemy nie zobaczyć. Po drugie, no możemy być tylko cząstką jakiegoś działania, do którego trzeba dołożyć jeszcze inne cząstki, żeby się one wydarzyły. Więc nie warto, [o. Adam] szczególnie to mówi teraz do rodziców, którzy często, na przykład można powiedzieć, ich dzieci tam pobłądziły, albo robią coś złego, albo żyją z dala od Pana Boga, no i rodzic myśli, byłem złym rodzicem, bo moje dziecko nie wierzy w Pana Boga. To nie jest kochani takie proste...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,9 MB
  • 14 lip 23 8:13
Mamy dzisiaj kochani [historię] o Dawidzie i Salomonie. Szczególnie ciekawa jest ta opowieść o Salomonie zobaczmy. Na początku taki wychwalany, można powiedzieć jaki to niezwykły człowiek, który potem bardzo zbłądził. Kochani, trzeba mieć w sobie taką mądrość i taką też pokorę, żeby nigdy nie uwierzyć, że już ostatecznie i na zawsze będzie ze mną dobrze. Człowiek mądry, dojrzały ciągle żyje w takiej, oczywiście zdrowej, [o. Adam] nie mówi, o niczym chorobliwym, ale o zdrowej podejrzliwości względem siebie, czy ja gdzieś nie błądzę. Czy ja nie schodzę na złą drogę. To, że nawet przez lata żyjemy w czymś bardzo dobrym, świętym, blisko Pana Boga, nie znaczy kochani, że tak będzie już na zawsze. I bardzo warto jakby ciągle badać się, ciągle pytać się, czy przypadkiem, no właśnie, czegoś nie psuję, nie schodzę gdzieś na jakąś złą drogę...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,9 MB
  • 13 lip 23 11:03
Kochani, dzisiaj sporo o takich, którzy upominali lud. Sporo o takich, którzy no właśnie, przywoływali go do porządku. Może dzisiaj takie pytanie warto sobie zadać. Czy jest może ktoś obok ciebie, kogo wiesz od dawna, już może, że powinieneś jakoś upomnieć. Nie chodzi oczywiście o żadne krytykowania i uwzięcie się na kogoś, tylko no wiesz, ktoś czyni jakieś zło i może trzeba by mu to powiedzieć, a się boisz, że można powiedzieć, będziesz źle oczytany, osądzony itd. Kochani, upominanie również jest jednym z uczynków miłosierdzia, kiedy się człowieka próbuje jakoś przywrócić no właśnie, do dobra. Oczywiście, że my czasem to robimy bardzo źle, bo ranimy ludzi, mówiąc im rzeczy w nieodpowiedni sposób, bez miłości itd. Ale z założeniem, że jest to z miłością, z założeniem, że rzeczywiście chcemy dobra drugiego człowieka. Może warto dzisiaj takie pytanie sobie zadać, czy nie trzeba komuś gdzieś, no właśnie, o jakieś dobro się upomnieć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,5 MB
  • 12 lip 23 4:47
Kochani, mamy dzisiaj dwie wielkie postaci, Mojżesza i Aarona. I [o. Adam] myśli, że wszyscy znacznie bardziej znamy Mojżesza niż tego jego brata. A zauważmy, w tym rozdziale, znacznie więcej miejsca jest poświęcone Aaronowi, a nie Mojżeszowi. Kochani, to pokazuje, że w Oczach Bożych wcale, nie koniecznie ten, który w oczach naszych ludzkich jest pierwszy, to jest pierwszy, tylko tak jak mówi Pan Jezus: "ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi". Po drugie, bogactwo Aarona polegało na tym, że nie chodziło tylko o niego, ale też o całe kapłaństwo, które dostał. Czyli coś po potem po nim też zostało. Jakby każdy kolejny kapłan, każdy kolejny, który pełnił służbę w świątyni, był jakby kolejnym Aaronem. Czyli dostał takie błogosławieństwo, które było też błogosławieństwem dla innych. Mojżesz miał dosyć wyjątkową, indywidualną rolę, która była jakby jego rolą. Natomiast Aaron dostał rolę, która rozdzielała się jakby dalej. Kochani, to jest ważne, żeby umieć też na to patrzeć. Mogą być ludzie, którzy jakby nie są koniecznie bardzo indywidualni, w sensie wyjątkowi jako oni. Ale dzięki temu, co oni robią, dzięki ich jakby błogosławieństwu, inni uzyskują cudowne rzeczy. I oni może schodzą trochę w cień, ale dzięki temu dobro się dzieje dla innych ludzi. To jest jedna z największych misji jakie Pan Bóg może dać człowiekowi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,5 MB
  • 11 lip 23 12:41
Kochani, rozpoczyna się taki segment, który będzie trochę trwał, gdzie są wymienione rożne postacie Starego Testamentu, jakby mężów godnych naśladowania. Czyli takie pokazywanie różnych przykładów. To co my dziś byśmy powiedzieli, [że to] taki zbiór świętych, czyli pokazywanie jak się Łaska Boża objawiła w rożnych ludziach. Może dzisiaj, tego pierwszego dnia, warto sobie wspomnieć kochani, kogoś, kto nam uczynił dobro, kto jest dla was w życiu takim, no właśnie, trochę świętym. Nie koniecznie doskonałym oczywiście, ale ktoś, kto wam przyniósł wiarę, kto wam pomógł w jakiejś sytuacji, kto was uratował gdzieś, kiedyś. Kto wydobył was z jakiejś przepaści. Pomyślmy dzisiaj o takiej osobie, i podziękujmy Panu Bogu właśnie za kogoś takiego...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,3 MB
  • 10 lip 23 9:38
Kochani, bardzo piękny rozdział, który jest takim wychwalaniem Pana Boga za to, że mądrze skonstruował świat, że pięknie wszystko wymyślił, że to wszystko działa. Takie wezwanie do wychwalania Go i uwielbiania. Kochani, prosta zachęta. Znajdźcie teraz chwilę czasu po wysłuchaniu tego rozdziału i podziękujcie Panu Bogu za świat, za to co się dzisiaj wydarzyło, za to co było dobre. Wychwalajmy Jego Imię. Dajmy taki czas Jemu na uwielbienie, na uwielbienie tego, że jest Bogiem dobrym i stworzył takie dobre rzeczy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,1 MB
  • 9 lip 23 4:48
No moi drodzy, wkurza [o. Adama] momentami to co ten autor pisze. [o. Adam] wie, wie, [jeśli ktoś powie] dlaczego mówi tak o Piśmie Świętym. No kochani, właśnie o to chodzi, żeby zrozumieć, że ono ma ludzki i Boży czynnik. Co to za zdanie jest zobaczmy: "lepsza jest złość mężczyzny niż dobroć kobiety". Co ty w ogóle chłopie gadasz. Zobaczmy, tu jest w ogóle dużo takich zdań, gdzie była mowa o takim naprawdę przedmiotowym traktowaniu kobiety. O tym, że ona ma spełniać jakieś role, ma spełniać oczekiwania. Że nie chodzi o nią samą, czy jest szczęśliwa, tylko o to właśnie jak wypełnia różne swoje obowiązki. No tragiczne to jest. I jednocześnie zobaczmy, jak bardzo mądry jest ten Syracydes, gdzie bardzo często On pisze, no właśnie, jaką to mądrość posiadł itd. I rzeczywiście, jest w nim strasznie dużo mądrości. I kochani, tak jak nam już [o. Adam] mówił wielokrotnie; [o. Adam] wie, że my, kiedy słyszymy takie rzeczy, które na przykład są no niezbyt, a nie oszukujmy się, w Mądrości Syracydesa, są również no niemądre zdania, no po prostu. I nie chodzi tylko o kontekst kulturowy, ok. Wiadomo skąd się to wzięło, potrafimy sobie to wszystko opowiedzieć. Co nie tłumaczy wcale oczywiście tych zdań. Ale właśnie na tym polega też coś, co [o. Adama] bardzo ujmuje w Piśmie Świętym. Już nam to [o. Adam] mówił, że Bóg bierze te głupoty ludzi. I jakby przez tych głupich ludzi czasem, Sam powinien jakby zastosować Swoją radę. Pamiętamy z poprzedniego rozdziały, [mianowicie]: "tam gdzie jesteś głupi, to ukrywaj swoją głupotę. Więc powinien tu Syracydes ukryć swoją głupotę. Nie zrobił tego. Ale zobaczmy, Pan Bóg i tak się nim posługuje, żeby no właśnie, robić dobre rzeczy. Kochani, [o. Adama] to bardzo pociesza. Bo [o. Adam] też czasem ma głupoty w głowie, a jednocześnie Pan Bóg się posługuje [o. Adamem], żeby rożne dobre rzeczy również przez [o. Adama] działalność, przez jego gadanie, przez jego życie robić. Więc nie bądźmy tacy, że jak coś jest nie tak, to trzeba wszystko skreślić. Nie. Trzeba zobaczyć, gdzie Pan Bóg działa. Kochani, czasem Pan Bóg może działać i przez najgłupszego człowieka, i przez człowieka, który nie ma w sobie dobra, [a] może do ciebie [przez niego] jakieś dobro przyjść. Tu oczywiście nie chodzi o to, że to jest zły człowiek, broń Boże, tylko miał niektóre poglądy zgodnie ze swoją epoką, takie jakie miał. Nauczyliśmy się już, Pan Jezus nas nauczył, że inaczej trzeba patrzeć na człowieka. I też ludzie się w trakcie wieków uczyli, że inaczej trzeba patrzeć na człowieka. Ale to nie znaczy, że Pan Bóg w nich nie działał...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,0 MB
  • 8 lip 23 9:12
Dużo kochani rad różnych. Czego się wstydzić, czego nie, co robić, czego nie robić. Jedno zdanie [o. Adama] dosyć uderzyło. To jest w ogóle takie zdanie, które brzmi może trochę tak zaczepnie, ale jest w ogóle mądrym zdaniem. "Nie bój się ukrywać swoją głupotę". Co to znaczy. [o. Adam] wie, że oczywiście kiedy słyszymy głupotę, no to słyszymy coś po prostu bardzo negatywnego. Ale potraktujmy tę głupotę jako po prostu niewiedzę, jako no nieznanie się na czymś. Kochani [o. Adam] już dawno odkrył na przykład, że są takie dziedziny, gdzie jakby [o. Adam] nie powinien się można powiedzieć wypowiadać, nie powinien czegoś mówić, no bo się na tym nie zna. I nie chodzi o to, że [o. Adam] jest głupi, tylko po prostu w tej dziedzinie jest głupi. W takim sensie, nie jest mądry, bo nie ma wystarczającej wiedzy. I warto się wtedy jakby wycofać, warto wtedy się ukryć, dopóki nie będzie mądrzejszy w tej dziedzinie. Jak [o. Adam] będzie mądry, to jak mówił ten fragment: "mądrości ukrywać nie warto". Ale głupotę, czyli niewiedzę jak najbardziej...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,7 MB
  • 7 lip 23 9:49
Kochani, w [o. Adamie] budzi się duży sprzeciw na końcu tego rozdziału, jako, że [o. Adam] jest z zakonu żebraczego [chodzi o Słowa]: "nie prowadź żebraczego życia, lepiej jest umrzeć niż chodzić po prośbie". Tutaj nas Pan Jezus nauczył czegoś innego, że bycie zależnym od drugiego człowieka, to jest w ogóle piękna rzecz. Kochani, oczywiście, prawdopodobnie ten fragment bierze się z dwóch rzeczy. Po pierwsze, Syracydesowi prawdopodobnie się powodziło, więc trochę trudno było mu zrozumieć tych, którzy żebrzą. Ale tak naprawdę za tym stoi coś innego. Czyli za tym stoi takie żebractwo, które jest pewnym wyborem, w takim sensie, że nie chce mi się robić. Kochani, to jest w takim sensie, gdzie liczymy na innych, gdzie liczymy na Pana Boga, nie dlatego, że nie mamy innego wyboru, tylko dlatego, że tak nam jest łatwo. Do tego się przyzwyczailiśmy. Kochani, to dlatego często, można powiedzieć dawanie rożnego rodzaju pomocy ludziom, którzy nie chcą zmienić swojego życia, wcale nie jest dobrym wyborem. To w tym sensie żebractwo nie jest dobre. Bo to, że ktoś potrzebuje, rzeczywiście potrzebuje w danym momencie, jasna sprawa, wtedy nie słuchajcie tych słów z tego rozdziału, które mówi, że to po prostu lepsza śmierć niż żebractwo. W takim sensie, jeżeli miałbyś być po prostu leniem, który się nie chce zabrać za swoje życie, jakby jeżeli nie chcesz po prostu zrobić czegoś co możesz zrobić, to tak, wtedy rzeczywiście warto tego, tego unikać. W takim kluczu, [o. Adam] myśli, że bardzo warto na ten rozdział sobie spojrzeć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,1 MB
  • 6 lip 23 4:48
Kochani, bardzo ciekawy rozdział, o takim sensie wszystkiego. Nie można powiedzieć; po co to i do czego to. Pan Bóg wie co robi, Pan Bóg wie jak prowadzi ten świat. Ale nie na tym [o. Adam] chciałby naszą uwagę dzisiaj zatrzymać, bo jest dzisiaj takie coś co [o. Adama] bardzo ucieszyło. Zauważmy, mamy taki, to jest w dwudziestym szóstym wersecie, takie zdanie o tym jakie są podstawowe potrzeby człowieka. I tam są rzeczy ważne [jak]; woda, sól, mąka zbożowa, ogień, mleko i miód, sok z winogron, oliwa i odzienie. Naprawdę nie można by się obejść bez miodu i soku z winogron?. Zobaczmy, Pismo Święte uznaje za potrzebę życiowe również przyjemności. Kochani, zobaczmy, to nie jest tak, że jak to mówimy, że starczy, żeby było co jeść. Nie. Jak nie masz odrobiny radości w życiu chociaż, to twoje życie będzie nieznośne. To jest podstawowa potrzeba. Kochani, my chrześcijanie lubimy o tym zapominać. Bo my czasem tak mówimy, że to trzeba żyć, wiemy jak, na takim poziomie zero, jakby radość to coś niedobrego. [o. Adam] nie mówi, że tak oczywiście wszyscy ciągle mówimy, ale są czasem takie kierunki myślenia. Nie moi drodzy, miód i sok z winogron są bardzo potrzebne...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,1 MB
  • 5 lip 23 9:04
Bardzo w ogóle ciekawe jest to ostatnie zdanie: Ich modlitwą jest praca zawodowa. Czyli jeżeli robisz coś naprawdę co służy ludzkości. Jak tutaj pisał ten autor: Oni umacniają stworzony świat. To może być bardzo prosta praca. To może być coś fizycznego, ale jeżeli to robisz dlatego, że chcesz ludziom jakby stworzyć dobry świat, dobre rzeczy robić, to twoja praca jest modlitwą w ogóle. Bardo piękne. Też piękny ten kochani początek: szanuj lekarza, bo Pan Bóg go stworzył. Zauważmy kochani, [że] są tacy ludzie, który mówią, nie będę chodził do lekarza, będę się modliło cud. A ten fragment mówi bardzo wyraźnie, [że] bardzo możliwe, że Pan Bóg chce zrobić cud właśnie przez lekarza. Kochani, wiara nie przeczy nauce, wiara nie przeczy temu co potrafimy zrobić po ludzku. Wiara temu towarzyszy, wiara przekracza to czego nie potrafimy zrobić po ludzku. Ale to co po ludzku jest możliwe, należy to robić, i należy z tego korzystać. I Pismo Święte bardzo wyraźnie o tym mówi. Warto kochani mieć to w głowie. I pamiętajmy, że nasza praca może być przepiękną modlitwą...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,4 MB
  • 4 lip 23 4:45
Kochani, [o. Adam] myśli, że bardzo ważna pierwsza część tego rozdziału o tej przyjaźni. Rzeczywiście to zdanie, że mało jest tak bolących rzeczy jak zdrada można powiedzieć kogoś, kto kiedyś był twoim bliskim. Kto był twoim mężem, żoną, bratem, siostrą, rodzicem, a potem cię zdradził. Kto był twoim przyjacielem, a potem się od ciebie odwrócił. I bardzo ważna rada, chociaż taka mogłaby się wydawać, taka trochę zimna. Spróbuj zobaczyć co potrzeba twojemu przyjacielowi, w jakim sensie. Czyli skoro ktoś się mieni twoim przyjacielem, to zobacz co za tym stoi. Bo możliwe, że po prostu on czegoś potrzebuje co ty masz, i tak naprawdę nie chodzi mu o przyjaźń z tobą, nie chodzi mu o bycie z tobą, ale chodzi mu o to żeby zyskać to czego potrzebuje. Zobacz co stoi za tym czego ten ktoś chce, czego, czego potrzebuje. To może się wydawać takie wyrachowane, ale to jest po prostu zdrowy rozsądek, który próbuje zobaczyć na ile jakby szczera, bezinteresowna jest czyjaś przyjaźń, a na ile ona po prostu szuka siebie...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,6 MB
  • 3 lip 23 12:48
Kochani, mamy dzisiaj pierwszą część tego rozdziału, która jest taką no modlitwą o wybawienie. Taką [o. Adam] myśli modlitwą, którą warto sobie odmawiać, kiedy jesteś w jakiejś wielkiej udręce. Jak masz jakiś nieprzyjaciół, którzy próbują ci zło uczynić. Czyli taka prośba do Pana Boga; ratuj i odmień ich serca. Bardzo to ładne jest. [o. Adam] myśli, że w ogóle warto takimi modlitwami ze Słowa Bożego się posługiwać. [o. Adam] wie, że czasem ich oczywiście, taka charakterystyka, czy taka wrażliwość, może nie odpowiada do końca naszym czasom. Ale to są Słowa z Pisma, One naprawdę mogą uwalniać duszę. Jeżeli jesteś dzisiaj w jakimś, no właśnie, w jakimś dole, w jakimś prześladowaniu, czy to od ludzi, czy to od grzechu, od jakiegoś zła, sytuacji, odmów sobie dzisiaj tą modlitwę, właśnie z pierwszej połówki tego rozdziału, jako takie wołanie o ratunek...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,1 MB
  • 2 lip 23 8:59
Kochani, znowu trochę takie pomieszanie z poplątaniem, gdzie z jednej strony; nie stawiaj się przed Pana bez żadnej ofiary. Czyli tak jakby nie można było można do Pana Boga przyjść bez żadnego daru. Z drugiej strony jest mowa o tym, że On tak naprawdę nie przyjmuje żadnych darów; nie staraj się Go przekupić, nie przyjmie daru. Czyli w sensie jeżeli to robisz właśnie w takim celu, żeby coś u handlować z Bogiem, [to] On tego nie przyjmie, oni to już wiedzą. Jednocześnie to nie stawiaj się przed Panem Bogiem bez daru, oznacza jakby; przyjdź z miłością, po prostu. Czyli nie przychodź jak do sklepu, nie przychodź jak do urzędnika, nie przychodź jak do kogoś kto może coś załatwić, tylko z miłością. W tym sensie nie przychodź bez daru. Czyli nie przychodź bez tego, że Panu Bogu chcesz dać swoje serce, chcesz po prostu dać Mu no najlepsze co masz. A nie masz nic lepszego niż swoje serce. W tym sensie [o. Adam] myśli, że warto tego rodzaju pouczenia słuchać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,9 MB
  • 1 lip 23 8:53
Kochani, ciekawe dwa wątki. Na końcu bardzo ciekawy wątek o takiej obłudzie, którą często mamy. Że na przykład składamy Bogu jakieś ofiary, a jednoczesne nadal żyjemy grzesznie. To jest to wszystko co pokazuje jakby taki obraz chrześcijanina, który chodzi do kościoła, a jakby chodzi na Mszę Świętą co niedziela, a w domu można powiedzieć nienawidzi swojej rodziny. Żadne ofiary, żadne posty, żadne... nic ci nie dają. Zobaczmy w ogóle jaki ostry jest ten teks. To jest bardzo piękne, że jest to tak mocno. Zabija bliźniego, kto mu odbiera utrzymanie. Przelewa jego krew, kto mu wstrzymuje zapłatę. To nie jest tak, że jak nie płacisz ludziom, którym powinieneś zapłacić, to po prostu można powiedzieć robisz jakąś taką nieuczciwość. {Wtedy] Krew ich przelewasz, tak mówi Pismo Święte dosyć mocno. Bardzo też ciekawy ten pierwszy wątek ze snami. W żadne sny poza jednymi nie wierzymy. Czyli tylko kiedy bezpośrednio Pan do ciebie mówi. Masz takie przekonanie, że masz w śnie objawienie. Czyli nie to, że śni ci się Pan Bóg, [i] jakieś głupoty. Tylko Pan Bóg, który cię do czegoś bardzo konkretnie wzywa. To się zdarza bardzo rzadko, ale jeżeli to się zdarzy, że Pan Bóg da ci jakąś misję we śnie, to we wszystkie inne sny kochani, uwaga; nie wierzymy. Nie ma żadnej symboliki snów, że śnią mi się różne rzeczy, i one coś oznaczają. Nie. Jak mówi ten tekst bardzo wyraźnie; tylko wtedy kiedy Najwyższy cię nawiedzi to możesz przywiązać wagę do takiego snu. Do wszystkich innych snów nie przywiązujemy wagi...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 30 cze 23 10:02
Kochani, [o. Adam] ma takie rozdwojenie jaźni, kiedy czyta tego typu rozdziały. [o. Adam] oczywiście rozumie pewnego rodzaju sposób wypowiedzi, rozumie tamte czasy itd. Ale zobaczmy, jest w samym tym rozdziale pewna sprzeczność. Tak jakby w ogóle walczyły z nim dwie rzeczy. [o. Adam] ma takie wrażenie, że tam walczy jego kultura, natura i czasy w których żył, z jakimś takim Bożym wezwaniem, które już tam się odzywa w środku. Zauważmy, oni jakby no akceptowali niewolnictwo, jakby uznawali, że wręcz jest jakimś wyrokiem Bożym, że ktoś jest wolny, [że] ktoś jest niewolnikiem. Tutaj są dosyć ostre słowa o niewolnikach, o tych karnościach, rózgach itd. Ale z drugiej strony mamy te zdania: "Ma sługę, uczyń go swoim bratem". Masz sługę, traktuj go jak samego siebie. To jest w ogóle niesamowite. Tak jakby budziło tam się w sercu coś, czego oni jeszcze nie rozumieli, czego jakby nie potrafili tą kulturą, tym jakby obyczajem, w którym żyli pojąć. Ale już tam się coś jakby, tak jakby Duch Święty tam działał. To jest ciekawe. Wiec może być tak, że z jednej strony mamy jakieś złe rzeczy, ale już tam się rozpoczyna jakiś proces ku dobru. I [o. Adam] wie, że chcielibyśmy od razu: no ale to powinno być, żeby już było tylko dobrze. Może czasem potrzeba jakiegoś procesu. Warto też jakby w sobie to zobaczyć. Bo nam jest często łatwo na przykład samych siebie tak skreślić, i osądzić jak robimy jakieś złe rzeczy. I oczywiście [o. Adam] nie mówi broń Boże, że mamy te złe rzeczy akceptować. Ale warto zobaczyć, że może gdzieś tam w środku już się rozpoczyna jakaś droga do dobrej [strony]. Po prostu musimy przejść kawałek drogi, żeby ona się mogła do końca wykluć...
Źródło:Langusta na palmie
  • 2,9 MB
  • 29 cze 23 13:03
Kochani, bardzo piękny jest początek tego rozdziału, o tym, że nawet kiedy masz jakąś pozycję, i nie w tym sensie, że niesłuszną nam. Tylko po prostu, można powiedzieć jesteś gospodarzem na uczcie, jesteś szefem jakiegoś zgromadzenia, [to] jakby nie wykorzystuj swojej przewagi. Cały czas bądź sługą innych. To nie znaczy, że masz się poniżać, to nie znaczy, że masz jakby udawać, że nie jesteś tym kim jesteś. Jesteś. Ale nie wykorzystuj swojej przewagi. Po prostu wykonaj swoje zadania, a potem bądź z ludźmi. To jest bardzo piękne podejście. Takie nie negujące różnych naszych stanowisk, zasług itd. Ale jednocześnie, nie robiące z nich przewagi nad drugim człowiekiem...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,1 MB
  • 28 cze 23 8:02
Kochani, mogłoby się wydawać, taki bardzo przyziemny rozdział. Najpierw o pieniądzach, potem o jedzeniu, a raczej o żarciu, no i o pijaństwie. Kochani, cały ten rozdział jest tak naprawdę o panowaniu nad sobą. Nie jest o tym, że pieniądze są złe. Nie jest o tym, że jedzenie jest złe, nie jest o tym, że wino jest złe. Nie. Mówi, że to jest w ogóle pożyteczne dla ludzi. Ale wszystko, we właściwej mierze. Kochani, zawsze trzeba być wolnym w tym, czego się pragnie. To nie znaczy, że nie mam mieć pragnień, tylko, że by nie one rządziły nami, ale my nimi. Żebyśmy mieli miarę tych pragnień, żeby one się nie rozrastały do jakiś niemożebnych rozmiarów, tylko my mamy nad nimi panować. Wtedy wszystko może być dla nas dobre...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,2 MB
  • 27 cze 23 4:48
Kochani, bardzo ciekawa ta pierwsza część o tych dzieciach. Oczywiście pomijając znowu pewne takie uwarunkowania historyczne, ale też nie oszukujmy się, do dzisiaj, różne takie rzeczy są w naszych głowach. Czyli tak zwane karcenie synów. Kochani, to istota tutaj jest jakby bardzo słuszna i bardzo ważna. I oczywiście praktyczny wyraz nie koniecznie. Ale jakby istota jest bardzo ważna. Jakby stawianie wymagań, stawianie trudnych zadań, niepobłażanie. Czyli jakby nie przyjmowanie wszystkiego cokolwiek tam dziecko chce i wymyśli, to jest strasznie ważna rzecz. Kochani, [o. Adam] mówi, to oczywiście nie ma mieć takiego wyrazu, tak, że lejemy dzieci i można powiedzieć traktujemy je po prostu chłodno. To zupełnie nie o to chodzi. Niestety tak się to często wyrażało. Ale to, że stawiamy wymagania, to, że nie zgadzamy się na wszystko co dziecko chce, czyli je nie rozpieszczamy. Kochani, to jest wbrew pozorom ogromne błogosławieństwo dla dziecka. Dlatego, że ono będzie inaczej bardzo słabe, nie będzie miało siły, nie będzie potrafiło się przeciwstawiać różnym rzeczom, nie będzie potrafiło być wierne rożnym ważnym dla siebie zasadom. Kochani, jak [o. Adam] patrzy na co raz bardziej, tak rozszerzające się w świecie, to tak zwane bezstresowe wychowywanie, czyli jakby dziecko może być kimkolwiek, chce może robić cokolwiek chce itd. [o. Adam] mówi to nie w sensie tłamszenia dziecka, [o. Adam] ma nadzieje, że rozumiemy. Ale nie stawianie mu granic, nie stawianie mu wymagań, to prowadzi do strasznej słabości ludzi. Potem mamy ludzi bardzo niedojrzałych i bardzo słabych, którzy nieustannie jakby potrzebują pomocy. Nie na tym polega wychowywanie kogoś. To jest oczywiście pełne miłości, pełne akceptacji, z nieustannym jakby dawaniem takiego poczucia, że kocham cię chociażby nie wiadomo co. Ale jednocześnie, stawianie pewnych granic i wymagań. Trudna oczywiście sprawa, i to nie jest na taki krótki komentarz, ale bardzo warto o tym, o tym pamiętać...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,0 MB
  • 26 cze 23 12:29
Kochani, jedna bardzo ładna myśl. Jakby tak przebija przez cały ten rozdział. Taka myśl, że twoja dobroć będzie dla ciebie pewnego rodzaju zbroją, będzie dla ciebie tarczą. Ona sprawi, że będziesz jakby silny. Sprawi, że zobaczysz, Pan Bóg jakby będzie cię chronił, albo raczej ta twoja dobroć będzie cię chroniła i w ten sposób będzie dawała Panu Bogu taką opcję, żeby On mógł cię chronić, bo Mu na to tą dobrocią pozwalasz. [o. Adam] wie, że często tego tak wprost nie widać, że może być tak, że można powiedzieć człowiek czyni jakieś dobro, stara się żeby tam wszystko było jakby jak najszczodrzej rozdawane, i ma takie wrażenie, [że] tylko tracę i nikt mi [nic] za to nie oddaje. Spokojnie, zobaczysz, że ta twoja dobroć wybuduje wokół ciebie bardzo potężną zbroję, która cię ochroni od zła. Jakby Pan Bóg ci to pokaże w stosownym czasie. Warto naprawdę taką inwestycję przeprowadzić...
Źródło:Langusta na palmie
  • 5,5 MB
  • 25 cze 23 7:54
Kochani, bardzo ważne zdania, szczególnie u początku tego, tego rozdziału. Te zdania, które mówią o tym przebaczeniu. Że jakby, jeżeli ty nie przebaczysz, to jest to, czego nas uczył Pan Jezus. Jeżeli twoje serce jest zamknięte w nieprzebaczeniu, wtedy nie da się przyjąć Bożego Miłosierdzia. Nie dlatego, że Bóg nie chce go udzielić, tylko twoje serce jest po prostu zamknięte, twoje serce w klatce niechęci i krzywdy noszenia zła, nie przyjmie Bożej Łaski. Kochani, to stąd jest tyle razy to powtarzane w Ewangeliach, że: przebaczcie w sercach swoim braciom, bo inaczej nie dostąpicie przebaczenia Boga. Po prostu sami się na to zamykamy. Pomyślmy dzisiaj czy nie ma w nas noszonej jakiejś świadomej, bo oczywiście tu chodzi o to, że można powiedzieć pamiętamy zło, pamiętamy różnego rodzaju złe rzeczy, to jest normalne, że pamiętamy. Tylko czy nie nosimy w sobie świadomie jakiejś krzywdy, jakiegoś nieprzebaczenia, bo to nas może całkowicie zamknąć na Bożą Łaskę...
Źródło:Langusta na palmie
  • 3,4 MB
  • 24 cze 23 9:57
Kochani, bardzo ładne to zdanie, o tym rzucaniu kamienia, że kto rzuci kamień w górę, temu spadnie na głowę. Kochani, zawsze zło, które czynimy innym, złe słowa, złe czyny, one kochani zniszczą zawsze przede wszystkim nas samych. To nie jest tak, że nie wyrządzam oczywiście jakiejś szkody temu drugiemu człowiekowi. Tak, pewnie mu wyrządzą[am], ale ogromną ranę robimy złem sobie samym, bo my sobie niszczymy serce, niszczymy sobie miłość, niszczymy tym kim jesteśmy. Kochani zło, zawsze niszczy zawsze przede wszystkim nas samych...
Źródło:Langusta na palmie
  • 7,2 MB
  • 23 cze 23 4:51
Kochani, znowu taki rozdział, który budzi w [o. Adamie] pewien sprzeciw. Ale [o. Adam] ma pewną myśl. Bo czy te zdania są nieprawdziwe? No one są prawdziwe. Rzeczywiście, zazdrość kobiety na przykład względem innej kobiety, no potrafi być czymś przeokropnym, przeogromnym. Rzeczywiście różne złe cechy kobiety, które są tu opisane, no zdarzają się w świecie. To nie jest tak, że kobiety takie nie bywają, [o. Adam] nie mówi, że nie są. Tylko czego [o. Adamowi] brakuje. Brakuje [o. Adamowi] rozdziału następnego, gdzie było by o mężczyznach, i o mężach, którzy źle traktują swoje żony. Tak jak jest tutaj o żonach, które źle traktują swoich mężów, o zdradach, o uwodzeniu, o innych niecnych uczynkach. Ok, to się rzeczywiście zdarza. No ale czemu nie ma takiego rozdziału o mężczyznach. No właśnie, bo to była kultura, gdzie mężczyźni źle o sobie nie mówili. To jest straszne, to jest naprawdę straszne. Kochani, zobaczmy, niektórzy mówią, że to trochę dlatego, bo Pan Jezus, kiedy przychodził na ten świat, w sensie Bóg, kiedy miał przyjść na ten świat, to wybrał, że będzie pochodził tylko z kobiety. Tak jakby chciał docenić jej wartość. Jakby chciał pokazać w całej tej kulturze, gdzie mężczyźni się mają za lepszych; proszę bardzo, ja nie potrzebuję żadnego mężczyzny. Ja przychodzę na świat tylko za pomocą kobiety. Niektórzy mówią, że to był taki bardzo jasny gest sprzeciwu Pana Boga względem takiemu traktowaniu kobiety. [o. Adam] mówi to nie dlatego, żeby to była nieprawda, tylko, że to jest tylko połówka prawdy. Jest jeszcze druga połówka, która opowiada o mężczyznach.
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 22 cze 23 8:19
No kochani, [o. Adam] nie będzie ukrywał, że [o. Adam] czyta z takim dużym buntem i sprzeciwem ten, ten rozdział. Początek jest fajny, to są tak zwane przysłowia liczbowe, czyli on tam wymienia, że jest tam tyle i tyle takich rzeczy itd. Takie są tam ładnie poukładane rzeczy, jakby ok. Ale potem kochani to zobaczmy, to jest no jakiś znak tamtych czasów. Jakby to w jaki sposób. [o. Adam] nie wie czy autor miał jakieś strasznie złe doświadczenia z kobietami. Znaczy prawdą jest, że złość kobiety to jest coś niesamowitego. Ale zauważmy, on tu oczywiście występuje z takiej roli jakby mężczyzny nadrzędnego nad kobietą. Kochani, żeby to było jasne. [o. Adam] wie, że niektórzy powiedzą; no właśnie, to jest Pismo Święte i to pokazuje jak fałszywa jest ta nauka. Kochani, [o. Adam] mówił nam to już wielokrotnie. Na tym polega cała jakaś wielkość też Pisma Świętego, że Ono jakby nie stłamsiło człowieka. Autor to jest autor, i Pan Bóg jakby nie odmienił go karząc mu, znaczy karząc, Natykchając [natchnąć] go, żeby pisał tą Księgę. To nie jest tak, że ten człowiek przestał być tym kim był. Cała sztuka to umieć odróżnić oczywiście tego człowieka od jakby prawdy, którą Pan Bóg przynosi. To jest trudne kochani, [o. Adam] tego nie ukrywa. [o. Adamowi] takie rozdziały trudno się czyta, i zadaje se pytanie, Panie Boże dlaczego, jakby o co chodzi. Ale potem z drugiej strony, [o. Adam] se myśli o sobie. No [o. Adam] jest taki jaki jest, ma swoje wady, ma swoje ułomności, ma swoje głupoty w głowie, a jakoś Pan Bóg przez [o. Adama] działa też dobro. Jak [o. Adam] gada te różne kazania, no to gada to [o. Adam], czasem z [o. Adama] głupotami w głowie, a jakoś jednak dobro do ludzi przez to przychodzi. No właśnie, no, wiec może o to chodzi. Po prostu, żeby się nauczyć czytać Pismo Święte trzeba też kochani spojrzeć na siebie. Na to po prostu, że każdy z nas jest jakoś słaby, głupi, ma różne dziwne rzeczy w głowie. I to nie znaczy, żeby się zgadzać na te rzeczy, tylko zobaczyć, no właśnie tak jest z ludźmi. Wiec z jednej strony trochę oczywiście budzi to w [o. Adamie] znaki zapytania i sprzeciw, z drugiej tak naprawdę [o. Adama] trochę pociesza, że Pan Bóg nie rezygnuje również takich patałachów, i [o. Adamem] też chce posługiwać.
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,5 MB
  • 21 cze 23 9:37
Mamy kochani taki bardzo słynny hymn o mądrości, kolejny w Piśmie Świętym, bo trochę już tego było. Ale jest tutaj taki bardzo piękny wątek, który można sobie przełożyć trochę jakby na niemądrościowe sprawy. Zauważmy, ta mądrość jest jakimś takim przymiotem Boga, który jest od stworzenia świata, który się można powiedzieć błąka po przestworzach. I Pan Bóg w pewnym momencie mówi; a, zamieszkasz w Izraelu. Kochani, to jest opowieść o Darach Bożych dla każdego z nas. Bóg ma nieskończoną ilość genialnych darowizn. On nieustannie chce nam powiedzieć; słuchajcie, Moje Dary, zamieszkacie w tym człowieku, czyli w Tobie. To jest wielka rzecz, że Pan Bóg jakby daje nam Swoje różne cechy, daje nam Swoje różne Dary. Bardzo nas wyróżnia w ten sposób. [o. Adam] wie, że część z nas ma takie przekonanie; ale ja nie mam ich wiele. To jest nieprawda. To znaczy, że albo ich jeszcze nie odkryłeś, albo nie doceniasz tych, których [które] masz. Podziękuj Panu Bogu dzisiaj za różne Dary, które masz w sobie. Jeżeli masz jakieś dobre cechy, każdy ma jakieś dobre cechy, to podziękuj dzisiaj Panu Bogu za te dobre cechy...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,7 MB
  • 20 cze 23 13:02
Kochani, ciekawy rozdział z wieloma wątkami. Fajny jest ten wątek o tym grzechu, który myślisz, że popełniasz sam, a Pan Bóg i tak widzi. Nie po to, żeby się Pana Boga bać, tylko on naprawdę jest z nami cały czas. Ale najbardziej [o. Adama] porusza pierwsza część tego; "Kto mnie ustrzeże przed moimi własnymi myślami, przed moimi ocenami". Zobaczmy, wielkość i mądrość Syracydesa polega na tym, że on wie, no, że nie jest sędzią we własnej sprawie. Że jakby swoje sumienie trzeba badać. Jasne, że trzeba mu być posłusznym, i jeżeli sumienie coś ci mówi, no to ci mówi, nie o to chodzi, żeby swoje sumienie łamać. Ale żeby nieustannie sprawdzać, czy ja je dobrze ukształtowałem. Czy jakby jego postrzeganie, tego mojego sumienia, świata i różnych zasad, czy jest właściwe, czy ja się po prostu sam gdzieś nie oszukuję. Takie ciągłe sprawdzanie siebie, to jest podstawa dojrzałości...
Źródło:Langusta na palmie
  • 4,6 MB
  • 19 cze 23 9:24
Kochani, znowu taki rozdział, w którym jest trochę takich naleciałości historycznych, trochę dziwnych. Te początkowe rozdziały takie, niektóre może nie rozdziały, ale wersety, które można powiedzieć [są] ostre: Do krowiego nawozu porównuje się leniwego, czyli do kupy. [o. Adam] przeprasza za wyrażenie. Albo, niewychowane potomstwo przynosi wstyd ojcu, a tym gorzej, jeśli to córka. Można powiedzieć, to jest w ogóle komplement. Bo to znaczy, że po dziewczynkach się więcej spodziewamy. Natomiast kochani, jest tutaj jedna ważna rzecz, bardzo ważna. Serce, które ma przemyślane decyzje, jest spokojne. I serce, które jakby robi, nie coś, bo można powiedzieć, [że] mu się poczuło, czy miało jakąś tam rozterkę i po prostu cokolwiek wybrało. Tylko serce z przemyślanymi decyzjami jest sercem bezpiecznym. To jest w ogóle bardzo piękne zdanie, które mówi jakby: Staraj się umotywować, staraj się jakby znaleźć właściwe argumenty dla twoich działań. Nie rób bo robisz, nie rób, bo czujesz, tylko szukaj jakby uprawomocnienia tego co robisz. Warto zadać sobie takie pytanie, czy ja rzeczywiście tak robię...
Źródło:Langusta na palmie
« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    1
  • pliki muzyczne
    52

53 plików
217,86 MB




Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 18.05.2024 05:07

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za wyjątkowe i pełnie dobroci przesłanie Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 19.05.2024 17:36

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Dobre Słowa i piękne przesłanie Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 20.05.2024 12:36

zgłoś do usunięcia

Dobry nastrój jest jak słoneczny dzień: promieniuje wokoło...

Washington Irving
Jezu ufam Tobie

Ochroniarz
Uśmiech to obowiązek chrześcijański
chyba inaczej
to anioł ochroniarz
co wyciąga za prawą i lewą nogawkę z rozpaczy

ks. Jan Twardowski

Słowa pozdrowień, dobrego-błogosławionego dnia, dostrzegania piękna i miłości w codzienności ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 21.05.2024 17:05

zgłoś do usunięcia
Piękne i odżywcze przesłanie Dziękuję Pokój i Dobro
Deebra

Deebra napisano 24.05.2024 22:43

zgłoś do usunięcia

Budzić nadzieję w sobie i innych, oznacza: dodawać odwagi, dodawać życia.

Jezu ufam Tobie

Bóg włożył swoją miłość w twoje ręce, jak klucz do raju.

Phil Bosmans
💌
... Słowa pozdrowień i Dobrego, błogosławionego wieczorku i nocki spokojnej ) ...
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 26.05.2024 17:16

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Słowa pokrzepienia Pokój i Dobro
Globtrotter81

Globtrotter81 napisano 28.05.2024 05:18

zgłoś do usunięcia
Dziękuję za Słowa przepełnione Duchem Pokój i Dobro

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności