-
24 -
6473 -
1192 -
36
9818 plików
13781,91 GB
17 grudnia 2020 ( wczesny dostęp )
24 marca 2023 ( data wydania )
24 marca 2023 ( premiera Steam )
wydawca: Uncasual Games
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, produkcji typu city builder i gry survivalowej, za której opracowaniem stoi niezależne studio Uncasual Games.
Typ gry: Strategiczne | ekonomiczne | elementy RPG | survival | crowdfunding | indie | historyczne | prehistoria | budowa miasta
Ancient Cities jest grą RTS od studia Uncasual Games, w której gracz musi podołać niełatwym wyzwaniom stawianym człowiekowi przez środowisko w czasach neolitu. Produkcja cechuje się dość unikalnym połączeniem kilku gatunków: oprócz strategii można w niej zauważyć elementy survivalu, symulatora budowy miasta oraz proste mechaniki RPG.
Zabawa rozpoczyna się w neolicie, zwanym też młodszą epoką kamienia. W tym czasie ludzie zaczynali zakładać pierwsze osady, przechodząc tym samym z koczownictwa na rzecz osiadłego trybu życia. Zmiana ta podyktowana była łatwiejszym dostępem do jedzenia – plemiona przestały bazować na zbieraniu dziko rosnących roślin i polowaniach, a głównymi źródłami żywności stały się uprawiane pola i hodowla oswojonych zwierząt.
Właśnie w takich realiach znajduje się gracz na początku swojej przygody. Jako przywódca własnego plemienia musi zapewnić swoim podwładnym dach nad głową, dostateczną ilość jedzenia i ochronę przed drapieżnikami. To, czy przeżyją i jaki ślad pozostawią po sobie, zależy tylko od roztropności ich wodza.
W Ancient Cities większość mechanik podobna jest do tych znanych ze strategii czasu rzeczywistego oraz symulatorów zarządzania miastem. Gracz musi więc zbierać surowce by wznosić kolejne budynki, dbać o bezpieczeństwo, budując struktury obronne i zapewnić wszystkim odpowiednie narzędzia, aby mogli wykonywać swoją pracę. Naszym przodkom nieobce były też zjawiska nadprzyrodzone, toteż mądry wódz może zadbać o odpowiednie miejsca kultu przodków lub monumenty wzniesione w celu ułaskawienia lokalnych bożków.
Nieprzyjazny i dziki klimat sprawia, że dbanie o zasoby przypomina nieco grę survivalową. Dzikie rośliny i grasujące w okolicy zwierzęta dość szybko przestają zapewniać wystarczającą ilość zasobów dla ciągle rosnącego plemienia, a stały dopływ jedzenia wcale nie jest taki pewny na początku rozgrywki. Dodatkowo flora i fauna symulowane są w ramach dynamicznego ekosystemu – jeśli nasi łowcy wybiją wszystkie antylopy do nogi, to nie będziemy mieli w przyszłości dostępu do mięsa. W trudnych okresach przywódca musi więc balansować na granicy głodu i mądrze racjonować zgromadzone zapasy, które dodatkowo ulegają naturalnym procesom psucia się. Chleb nie pozostaje jadalny w nieskończoność, a brak lodówek mocno utrudnia przechowywanie mięsa.
Neolit nie był również wolny od radykalnych zmian klimatu i katastrof naturalnych. Wódz musi zdecydować, czy lepiej przeczekać nieprzyjazny okres w ciepłych szałasach, czy porzucić zbudowaną w pocie czoła bazę i udać się w przyjaźniejsze tereny. Decyzje między migracją i pozostaniem w osadzie są niezwykle ważne i zły ruch może doprowadzić do wymarcia naszych podopiecznych.
Jeśli już o współplemieńcach mowa, każdy z nich żyje w naszej małej społeczności własnym życiem. Co więcej, ma indywidualne statystyki, talenty i umiejętności, co przypomina rozwiązania znane z tytułów RPG. Warto więc wysyłać wprawnego łowcę na polowanie, a doświadczony rolnik zapewni nam lepsze zbiory zboża. W ciężkich czasach podział pracy to podstawa przeżycia. Pamiętać też należy, że nie jesteśmy jedynymi ludźmi w okolicy. Inne plemiona mogą mieć z nami różnorodne stosunki – z niektórymi możemy pohandlować, inni próbują zaś nas napaść i obrabować.
Ważnym elementem rozgrywki jest także rozbudowane drzewko technologii, które pozwala doskonalić metody wyrobu narzędzi, uprawy i na inne sposoby ułatwiać życie neolitycznego ludu. Założona na samym początku prosta osada łowiecko-zbieracka może wraz z nowymi wynalazkami rozwinąć się w niewielką wioskę otoczoną ostrokołem, a z czasem w jedno z pierwszych miast na planecie, z trwałymi schodkowymi domami z gliny i zdywersyfikowanym klasowo społeczeństwem. Wraz z ewolucją technologii ewoluuje więc też sposób, w jaki gracz zarządza swoimi podwładnymi.
Tryb gry: single player
Wymagania sprzętowe
Minimalne:
Intel Core i5 6 GB RAM karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza Windows 10 64-bit
Zalecane:
Intel Core i7 8 GB RAM karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1060 lub lepsza Windows 10 64-bit
- sortuj według:
-
0 -
1 -
0 -
0
2 plików
4,33 GB