-
24 -
6473 -
1192 -
36
9818 plików
13781,91 GB
24 marca 2016 ( światowa data premiery )
12 kwietnia 2016 ( data wydania w Polsce )
12 kwietnia 2016 ( premiera w USA )
From Software producent
Bandai Namco Entertainment wydawca
Cenega S.A. wydawca PL
Trzecia pełnoprawna odsłona osadzonego w realiach fantasy, mrocznego RPG akcji studia From Software. Tytuł utrzymany jest w klimacie poprzednich części serii i oferuje nowe lokacje, nowych przeciwników i bossów, a także niedostępne wcześniej bronie, zbroje i przedmioty. W grze wprowadzono też m.in. specjalne techniki walki bronią, które uatrakcyjniają starcia i dają więcej możliwości podczas pojedynków.
Typ gry :RPG, TPP, fantasy, multiplayer, kooperacja, RPG akcji
Seria Dark Souls została oficjalnie zapoczątkowana w 2011 roku grą o tym samym tytule, aczkolwiek za pierwszą odsłonę marki i tak uznaje się Demon's Souls z 2009 roku na konsolę PlayStation 3. Wszystkie części tego cyklu wyprodukowało studio From Software, założone jeszcze w 1986 roku. Deweloper ten wypuścił na rynek wiele rozmaitych tytułów, w tym szereg odsłon serii Armored Core, jednak dopiero Soulsy sprawiły, że wskoczył on do pierwszej ligi światowych producentów gier wideo. Dark Souls III na komputery PC to kolejny projekt w dorobku Japończyków, nad którym pieczę sprawował sam Hidetaka Miyazaki, „ojciec” Demon's Souls, pierwszego Dark Souls i Bloodborne. Drugim dyrektorem kreatywnym produkcji był Isamu Okano, odpowiedzialny za Steel Battalion: Heavy Armor.
Dark Souls III nie odbiega od standardów serii. Gracze po raz kolejny trafiają do mrocznego, fantastycznego świata, w którym praktycznie wszędzie czeka zagrożenie. Rozgrywka opiera się na podobnych zasadach jak w częściach poprzednich, w związku z czym jest to wymagające RPG akcji, w którym przemierzamy kolejne lokacje, odkrywając powoli fragmenty historii. Ta nie jest jednak podawana na tacy i by w pełni poznać uniwersum produkcji należy czytać opisy przedmiotów, rozmawiać z napotkanymi postaciami, czy też korzystać z opracowań przygotowanych przez samych fanów. Deweloperzy zatroszczyli się jednak o około godzinę przerywników filmowych, co jak na tę serię jest nie lada wyczynem.
Zabawę rozpoczynamy od stworzenia bohatera. Twórcy przygotowali dwanaście klas postaci, ale w gruncie rzeczy, podobnie jak we wcześniejszych odsłonach, nie mają one większego znaczenia, gdyż podczas rozgrywki postać rozwijamy wedle uznania. Po wykonaniu tej czynności przechodzimy do właściwej zabawy, opierającej się głównie na eksploracji poszczególnych lokacji (w odróżnieniu od „dwójki” tym razem połączono je podobnie jak w pierwszej części) oraz toczeniu pojedynków, podczas których premiowana jest cierpliwość i spokój. Każdy przeciwnik (łącznie spotkamy czterdzieści pięć rodzajów niewidzianych wcześniej wrogów) stanowi bowiem wyzwanie, a co jakiś czas musimy się także zmierzyć z jednym z kilkunastu bossów. System walki nie zmienił się diametralnie, ale wprowadzono nowe techniki zwane "weapon arts". Dzięki nim każda broń zyskuje jeden lub dwa całkowicie nowe ataki, których najczęściej używa się wciskając przycisk odpowiedzialny za parowanie. Przykładowo korzystając ze sztyletu gracz może wykonywać szybkie uniki znane z Bloodborna, a łucznik otrzymuje zdolność błyskawicznego wystrzeliwania całych serii pocisków. Wszystkie te zdolności wykorzystują jednak manę, która od czasu Demon’s Souls nie pojawiała się w grach od studia FROM SOFTWARE.
Jak w każdym szanującym się RPG-u, tak i w tym przypadku z czasem zdobywamy nowe wyposażenie, które, podobnie jak samego bohatera, można rozwijać, zwiększając tym samym możliwości ataku i obrony. Oczywiście podczas zabawy znajdujemy także rozmaite przedmioty (przeszło dwieście różnych elementów), posiadające odmienne właściwości (leczenie, odtruwanie, nakładanie efektów na bronie itd.).
Dark Souls III, dzięki temu, że stworzono je z myślą o PC-tach i konsolach PlayStation 4 / Xbox One, może się pochwalić bardzo dobrą oprawą graficzną, prezentującą dużo wyższy poziom niż wcześniejsze odsłony. Deweloperzy przyłożyli się do rozmaitych szczegółów, zarówno w przypadku lokacji, jak i przeciwników, i wykorzystali nowe efekty wizualne.
Tryb gry: single / multiplayer
wymagania sprzętowe
Rekomendowane: Intel Core i7-2600 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB RAM GeForce GTX 970 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 750/Radeon HD 6870 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
- sortuj według:
-
0 -
1 -
0 -
0
1 plików
143 KB