Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

1-1991 Batman - Zabójczy Żart.pdf

NeitalMike / Komiksy / DC Comics / Batman / 1990 i 1991 / 1-1991 Batman - Zabójczy Żart.pdf
Download: 1-1991 Batman - Zabójczy Żart.pdf

20,7 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek

Scenariusz: Alan Moore
Rysunki: Brian Bolland
Kolor: John Higgins

Batman odwiedza Jokera w Arkham, żeby przekonać go, że ciągłe walki między nimi nie prowadzą do niczego dobrego. Podczas rozmowy szybko odkrywa, że nie rozmawia z prawdziwym Jokerem, a jedynie z pozorantem, podstawionym w celi, żeby ukryć ucieczkę szaleńca. Tymczasem prawdziwy Joker jest już dawno na wolności i... "kupuje" stary park rozrywki. Oczywiście w żadnym wypadku nie zamierza on wykorzystać swojej nowej zdobyczy, żeby po prostu pozwolić ludziom się zabawić! O nie, park ten jest tylko jednym z elementów jego szalonego planu. Kolejnym elementem jest... James Gordon oraz jego córka - Barbara. Joker włamuje sie do ich mieszkania i rani Barbarę strzałem z pistoletu, a potem rozbiera ją i urządza sobie sesję fotograficzną. Sesja ta odbywa się już pod nieobecność Gordona, który zostaje wyprowadzony z pokoju przez pomocników Jokera. Batman dowiaduje się o zajściu i odwiedza Barbarę w szpitalu - okazuje się, że kula uszkodziła kręgosłup i kobieta będzie sparaliżowana do końca życia.
Tymczasem Joker zabiera Gordona do swojego parku rozrywki, gdzie zaprasza go w podróż kolejką prosto do szaleństwa. Podczas jazdy Gordon ogląda zdjęcia swojej postrzelonej córki! Wszystko to ma udowodnić teorię Jokera, że wystarczy jeden naprawdę zły dzień, żeby z normalnego człowieka uczynić szaleńca. Pomysł ten zrodził się w umyśle Jokera na wspomnienie jego koszmarnego dnia, wiele lat temu. Joker był wtedy bezrobotnym klownem, który chcąc zdobyć pieniądze na utrzymanie swojej żony i nienarodzonego dziecka, zgadza się na udział w napadzie na zakłady chemiczne. Na chwilę przed napadem dowiaduje się, że... jego żona właśnie zmarła!! Niestety jest już za późno, żeby się wycofać - Joker musi założyć maskę Red Hooda i przystąpić do dzieła. Podczas obławy policyjnej wpada do kadzi z chemikaliami i staje się takim, jakim wszyscy go teraz znają - szaleńcem, Jokerem. Teraz Joker usiłuje na przykładzie Gordona udowodnić sobie i innym, że mogło to spotkać każdego. Na szczęście Batman odnajduje szaleńca i uwalnia Gordona z jego rąk. Oczywiście Joker trafia z powrotem do Arkham, zaś Gordon, chociaż mocno przeżył psychiczne tortury, nie załamał się i wkrótce wraca do normalnego życia...
Źródło: WAK - Serwis Komiksowy

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Darmowe liczniki odwiedzin
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant & John Wagner Rysunki: Eduardo Barreto Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy Młody chłopak zostaje napadnięty przez grupę bandytów. Jak się jednak okazuje, oni wcale nie chcą go okraść. Chcą jedynie uwiecznić to jak go biją na filmie kręconym amatorską kamerą przez jednego z nich. Na szczęście Batman wkracza do akcji i ratuja chłopaka z rąk oprawców. Niestety nie udaje mu się zatrzymać sprawców. Jakiś czas później okazuje się, że bandyci ci kręcili film na zamówienie kogoś poteżnego, kto kupił od nich już niejedną taką "prdukcję". Tymczasem Batman, jako Bruce Wayne rusza tropem bandyty, który mu uciekł. Mając za ślad jedynie jego but, udaje mu się odnaleźć sprawcę. Tego samego wieczora zaczyna śledzić bandytę i udaje mu się zaobserwować jak grupka ludzi planuje nakręcić kolejny film. I znów Batman wkracza do akcji, lecz tym razem musi walczyć nie tylko z bandą łotrów. Okazuje się, że człowiek na którego zlecenie powstają te idiotyczne filmy, postanowił zająć się Batmanem i wysłał do tego swojego najsilniejszego mięśniaka. Tym razem walka nie toczy się do jednej bramki, tak jak poprzednio... Tym razem Batman otrzymuje solidne lanie!!! Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy Podczas oczekiwania na randkę z reporterką Vicki Vale, Bruce dostrzega, że wśród dwóch firm zajmujących się wywozem śmieci, najwyraźniej toczy się wojna. Postanawia bliżej przyjrzeć się tej sprawie. Wieczorem zaczyna śledzić śmieciarza, któremu grożono. Człowiek ten nie wie, że na wysypisko pojechał z nim jego synek, zafascynowany pracą ojca. Zgodnie z przypuszczeniami Batmana, na wysypisku czeka konkurencja tego śmieciarza, chcąca siłą zmusić go do odstąpienia im swojego rejonu. Dochodzi do bijatyki i strzelaniny, w której zostaje postrzelony synek śmieciarza. Akcja Batmana jest skuteczna, lecz o wiele spóźniona - chociaż udaje mu się schwytać bandytów, to jednak chłopiec umiera. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: R. Giordano Kolor: Adrienne Roy Batman i Tim Drake usiłują rozwiązać sprawę tajemniczego Money-Spidera, hackera, który dokonuje bezprawnych przelewów bankowych. Tymczasem podczas podróży służbowej rodzice Tima zostają porwani przez grupę ludzi zajmujących się Voo Doo. Ludzie ci, pod przywództwem Obeaha sterroryzowali (znaną sztuczką Voo Doo z wbijaniem igieł w kukiełkę) pilota samolotu państwa Drake'ów, zmuszając go do lądowania. Po wylądowaniu zabijają go, zaś Drakowie i ich asystent zostają doprowadzeni przed oblicze Obeaha. Tymczasem wiadomość o zaginięciu samolotu Drake'ów dociera do Tima. Chłopiec jest przerażony myślą, że jego rodzice mogli zginąć w katastrofie lotniczej... Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Peter Milligan Rysunki: Kieron Dwyer Tusz: Dennis Janke Kolor: Adrienne Roy Kolejny z wielkich przestępców, Riddler, wychodzi z cienia, żeby zaprosić Batmana do pojedynku dwóch umysłów. Gra rozpoczyna się gdy podczas spotkania Batmana z Gordonem pojawia się tajemnicza kobieta, która wypowiada zagadkę, po czym skacze z wieżowca i ginie. Zagadka doprowadza Batmana do biblioteki, gdzie Riddler uwięził strażnika. Strażnik został ustawiony na stercie książek, z pętlą na szyi. Gdy Batman wkracza do pomieszczenia, Riddler wykopuje książki spod nóg strażnika i ucieka. Oczywiście dla Batmana priorytetem jest uratowanie strażnika. W ostatniej chwili przecina sznur, zanim ten zdążył złamać kręgi strażnika. Jednak ten ułamek sekundy wystarczył, żeby zatrzymać oddychanie. Batman ratuje życie strażnikowi, stosując oddychanie usta-usta. Chwilę później odnajduje kolejną zagadkę Riddlera, która prowadzi go do... banku krwi!! Czasu jest mało, bowiem Riddler porwał szóstkę niemowląt. W banku krwi, szaleniec wylewa na Batmana zawartość kilkuset butelek z krwią, urządzając mu w ten sposób prawdziwą kąpiel w krwi. Oczywiście w zamieszaniu udaje mu się uciec, jednak pozostawia kolejną zagadkę. Tym razem prowadzi ona na cmentarz. Tam też Batman zostaje zaatakowany przez cyborgi, wyglądające jak trupy, które wydostają się spod ziemi!! Chociaż mechaniczne stwory Riddlera są dość łatwe do pokonania, to przez ich dużą ilość walka przypomina raczej taniec, gdyż stwory co chwila wpadają w ramiona Batmana. Po uporaniu się z nimi, w ręce Batmana wpada kolejna zagadka. Tym razem prowadzi ona na jedną z ulic Gotham, gdzie został zastrzelony dwudziesty piąty prezydent Stanów Zjednoczonych. Po przybyciu na miejsce Batman zostaje zaatakowany przez sforę psów. Gdy jeden z nich już za chwilę ma podgryźć gardło Batmana, ktoś podaje mu srebrny sztylet, którym Bruce zabija psa. Jednak czasu jest coraz mniej, gdyż na Batmana czeka kolejna zadanie Riddlera. Tym razem wykorzystał on kolejne dziecko, dając mu piłeczkę pingpongową, która oczywiście utknęła w przełyku niemowlaka. Batman znów musi wybrać pomiędzy ratowaniem życia a schwytanie Riddlera. Oczywiście wybór nie pozostawia mu żadnych wątpliwości. Pozwala uciec Riddlerowi i wykonuje trachautomię dziecku, które dzięki temu zaczyna znów oddychać. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy W Gotham pojawia się człowiek, który na własną rękę decyduje się wymierzyć sprawiedliwość tam, gdzie zabrakło policji. Jako cele swej działalności, Anarch, bo o nim mowa, wybiera sobie wszlekiego rodzaju skargi, jakie pojawiają się w lokalnych gazetach. I tak jego zemsta dosięga pop-gwiazdę, która handluje narkotykami, właściciela firmy, która beztrosko zanieczyszcza wodę itp. Ponieważ Anarch pozostawia za sobą ślady mające być przestrogą dla innych, więc Batman szybko rusza jego tropem. Chociaż Bruce zgadza się, z Anarchem, że wszyscy ci ludzie zasłużyli na karę, to jednak nie może zgodzić się na brutalne metody jakie Anarch stosuje. Tymczasem Anarch coraz bardziej interesuje się nietoperzem. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Miesiąc wydania: grudzień 1990 - 1/1990 Scenariusz: Dennis O'Neil Rysunki: Jerry Ordway Kolor: Steve Oliff Okładka: Jerry Ordway Format: B5 Papier: offsetowy Oprawa: miękka Druk: kolor Wydawca: TM-Semic Wydawca oryginalny: DC Comics Adaptacja filmu Tima Burtona. Wśród przestępców w Gotham zaczynają krążyć legendy o potężnym nietoperzu, który karze zbrodnie. Co jakiś czas, kilku bandytów ma nieprzyjemność przekonać się, że część tych legend jest prawdziwa, i że ten potężny obrońca Gotham zwie się Batmanem. Policji nie podoba się pojawienie się w mieście samotnego i tajemniczego mściciela. Tymczasem drobna figurka w mafii - Jack Napier, traci poparcie szefa i zostaje wystawiony na odstrzał podczas rutynowej akcji w zakładach chemicznych. Na miejscu pojawia się również Batman i w czasie zamieszania, Napier spada do kadzi pełnej trujących substancji chemicznych. Jednak udaje mu się przeżyć, choć jego twarz zostaje zupełnie zmieniona - przypomina teraz groteskową twarz karcianego Jokera. Szok wywołany tym wydarzeniem doprowadza Napiera do obłędu i jako Joker postanawia zemścić się na swoich wrogach i całym Gotham. Wkrótce do sklepów trafiają perfumy, które w niektórych kombinacjach stanowią śmiertelną truciznę. Batman musi rozwiązać zagadkę, żeby zapobiec dalszym śmierciom. W międzyczasie poznaje on reporterkę Vicki Vale i zaczyna się ich romans. Niestety - Joker również upatrzył sobie Vicki jako wybrankę serca. Tymczasem Batmana ciągle gnębią wspomnienia, które odżyły po pierwszym spotkaniu z Jokerem. Wspomnienia o śmierci jego rodziców, których zabił przypadkowy przestępca podczas napadu. W umyśle Bruce'a rodzi się przypuszczenie, że bandytą tym mógł być właśnie Jack Napier. Wreszcie Joker przystępuje do działania - porywa Vicki Vale i ucieka z nią na wysoką wieżę kościelną. Batman rusza za nimi i na szczycie dochodzi do pojedynku Batmana z szaleńcem. Joker spada z dzwonnicy i ginie, zaś Batman wraca do swojej jaskini. Władze miasta nareszcie zrozumiały, że Batman nie stanowi dla nich zagrożenia - wbrew przeciwnie. Komiks powstał na podstawie amerykańskiego oryginału: "BATMAN: THE OFFICIAL COMIC ADAPTATION OF THE WARNER BROS MOTION PICTURE" i był pierwszym polskim numerem "Batmana" wydanym w naszym kraju. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy Obserwując przekazanie okupu, Batman udaje się śladem bandytów do siedziby Obeaha. Tymczasem Tima zaczynają ogarniać czarne myśli. Znając przykład poprzednich Robinów i fakty dotyczące śmierci rodziców Dicka Graysona, podświadomie zaczyna go prześladować myśl, że śmierć bliskich jest swego rodzaju klątwą ciążącą nad ludźmi zakładającymi ten kostium. Nie mogąc znieść bezczynności, Tim postanawia rozwiązać sprawę Money-Spidera. Uważnie śledząc przeprowadzane przez niego operacje bankowe udaje mu się odkryć gdzie znajduje się sam hacker. Okazuje się nim być chłopak, który jakiś czas temu wymierzał sprawiedliwość na własną rękę jako Anarch. Jego obecna działalność jest kontynuacją czynów Anarcha - skradzione pieniądze przekazywał na konta różnych fundacji dobroczynnych. Zadowolony z dobrze wykonanej pracy Tim wraca do domu w lepszym nastroju. Jego nastrój pryska, gdy w jaskini spotyka zasmuconego Batmana. Po kilku słowach już wiadomo, że jego akcja przeciw Obeahowi nie poszła tak jak planował. Źródło: www.batcave.com.pl
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Marv Wolfman & George Perez Rysunki: Jim Aparo Tusz: Mike DeCarlo Kolor: Adrienne Roy W siedzibie Wayne'a pojawia się Dick Grayson (pierwszy Robin, obecnie działający samodzielnie jako Nightwing), który przyprowadza ze sobą młodego chłopca - Tima Drake'a. Co dziwniejsze - Tim wydaje się wiedzieć wszystko o tajemnicy Batmana !! Wg. jego opowieści, był on w cyrku kiedy zginęli rodzice Dicka i wtedy po raz pierwszy zobaczył Batmana. Kilka miesięcy później, oglądając w telewizji reportaż z akcji Batmana i Robina, rozpoznał w Robinie Dicka. Potem dzięki dedukcji i wnikliwej obserwacji historii Batmana i Robina, Tim odkrył, że Batmanem musi być Bruce Wayne. A kilka dni temu odnalazł Dicka, gdyż obawiał się o stan Batmana, który najwyraźniej nie jest całkiem sobą po śmierci drugiego Robina - Jasona Todda. Nightwing wyrusza by pomóc Batmanowi w powstrzymaniu Two-Face'a, który jednak zastawił na bohaterów pułapkę. Wkrótce znaleźli się bez wyjścia, przysypani gruzem. Śledzący ich poczynania Tim, domysla się co się stało i przebrany w kostium Robina wyrusza z Alfredem na pomoc. Udaje mu się odnaleźć boahetrów i uwolnić ich spod gruzu. Potem daje im wskazówkę, gdzie mogą odnaleźć Two-Face'a - na starym złomowisku. Batman i Nightwing pokonują Two-Face'a i wszyscy wracają do domu. Tim usiłuje przekonac Bruce'a, że Batman musi mieć Robina i jeśli Dick nie chce wrócić do dawnej roli, to on może zająć jego miejsce przy boku Batmana. Niechętnie Bruce dochodzi do wniosku, że chłopiec ma sporo racji. Niczego nie obiecując, zgadza się przyjąć Tima na okres próbny. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant & John Wagner Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy Bruce udaje się na przyjęcie dobroczynne organizowane przez Kerry'ego Rollo, człowieka, który ma w swojej kolekcji najstarsze zabytki kultury człowieka. Jest także posiadaczem tajemniczej i bardzo starej "Kości Potęgi" - obiektu kultu pradawnych mieszkańców Australii. Tymczasem do miasta przybywa tajemniczy Aborygen - wymalowany zgodnie z odwieczną kulturą swego ludu. Wkrótce jego ofiarami stają się łowcy do wynajęcia, którzy niedawno pracowali w Australii na usługach pana Rollo. Jak wynika ze słów Aborygena, to właśnie ci ludzie skradli Kość Potęgi jego plemieniu, zabijając przy tym wielu niewinnych ludzi. Łowcy giną, zaś Aborygen udaje się w dalszą drogę - jego następnym celem ma być sam Kerry Rollo. Tymczasem Batman, który już wymknął się z przyjęcia, trafia na ślad tego zabójstwa. Udaje mu się trafić za śladem Aborygena do budynku, w którym odbywało się przyjęcie. Zaraz po wkroczeniu, Batman orientuje się, że przybył nieco za późno - Aborygen właśnie szykuje się do zadania ostatecznego ciosu. Pomimo tego, że Bruce wierzy w słuszność sprawy Aborygena, to nie może pozwolić, żeby ten wymierzał brutalną sprawiedliwość na własną rękę. Niestety Aborygen jest bardziej zdeterminowany niż Batman przypuszczał - wypycha za okno Kerry'ego Rollo przy okazji wypadając również. Gdy Batman wyjrzał przez okno zobaczył już tylko ciało martwego milionera. Aborygen zniknął w tajemniczy sposób. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
Image and video hosting by TinyPic Scenariusz: Alan Grant Rysunki: Norm Breyfogle Tusz: Steve Mitchell Kolor: Adrienne Roy Batman ratuje wróżkę przed atakiem gangstera. Jednak zaraz potem, zamiast jak zwykle odejść w mrok, decyduje się poprosić wróżkę o pomoc w odnalezieniu Jockera, który znów jest na wolności. Podczas próby wróżenia z kart, Batman przypomnina sobie ich ostatnie spotkanie. Miało ono miejsce trzy lata temu, kiedy to Jocker dokonał napadu na wystawę symboli używanych przez różne kultury. Szczęśliwie, jednym z gości tej wystawy był Bruce Wayne. Dlatego też, w zamieszaniu jaki spowodowali bandyci, udało mu się niepostrzeżenie przebrać w strój i już po chwili wkroczyć do akcji jako Batman. Oczywiście najpierw musiał się zająć pomocnikami Jockera, którzy grozili ludziom bronią. Przez ten czas, główny prowodyr zamieszania zdołał uciec. Na szczęście Batmanowi udało się odnaleźć jego trop i dopaść go w trakcie ucieczki zabytkowym samochodem. Wtedy Jocker został powstrzymany, ale czy uda mu się teraz znów tego dokonać ? Niestety wróżka oznajmia, że nie jest w stanie pomóć Batmanowi odnaleźć Jockera, bowiem widzi tylko obraz węża pożerającego swój ogon - symbol historii rozgrywającej się wciąż od nowa, bez końca... Mimo wszystko rozmowa z wróżką dodaje sił Batmanowi, który wyrusza kontynuować poszukiwania. Źródło: WAK - Serwis Komiksowy
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności