Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Odkrywcy Nowych Światów.pdf

Preppers / • Gry planszowe i paragrafowe / Odkrywcy Nowych Światów.pdf
Download: Odkrywcy Nowych Światów.pdf

14,73 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek

Gra planszowa

Odkrywcy nowych światów to gra przygodowa science-fiction, wydana w Polsce w latach osiemdziesiątych przez legendarną firmę Encore. Nie jest to jednak nasz rodzimy produkt, lecz (najprawdopodobniej, gra nie zawiera żadnych informacji o uzyskaniu licencji) plagiat gry Voyage of the B.S.M. Pandora wydanej przez SPI. Gra przeznaczona jest dla jednego gracza. Wciela się on w rolę dowódcy gwiazdolotu wysłanego w celu badania nieznanych układów słonecznych. Do jego dyspozycji jest składająca się ze specjalistów (jak naukowiec, inżynier, nawigator, żołnierz) załoga, roboty oraz bogate wyposażenie (np. skafandry, broń, łazik czy klatki do chwytania istot żywych). Zadanie to zebranie i przywiezienie z powrotem jak największej ilości danych (wycenianych w punktach zwycięstwa). Do wyboru są trzy warianty rozgrywki, wyprawa może trwać 10, 20 lub 30 miesięcy (dłuższa wyprawa daje możliwość zbadania większej ilości planet i zapewnia więcej sprzętu, ale zwiększa też ilość punktów jakie trzeba uzyskać by mówić o wygranej). Całość stanowi połączenie klasycznej planszówki z grą paragrafową. Schemat rozgrywki jest następujący: gdy gwiazdolot dotrze do układu słonecznego gracz wykonuje rzut kostką sześciościenną i z tabeli odczytuje numer paragrafu opisującego warunki panujące na planecie (np. grawitację, typ atmosfery, klimat). Jeśli wygląda ona zachęcająco przygotowuje się wyprawę badawczą (wybiera członków załogi i wyposaża się ich w sprzęt oraz zasoby), biorąc pod uwagę nośność promu zależną od grawitacji. Badanie powierzchni planety polega na przesuwaniu po niej żetonu ekspedycji i ustalaniu przy pomocy rzutu kością i odpowiedniej tabelki paragrafu, który pozwoli stwierdzić czy znaleziono coś ciekawego (jak istoty żywe czy dzieła obcych cywilizacji). Czas wyprawy ograniczony jest przez zużywające się stopniowo zasoby. Po zakończeniu ekspedycji pozostali przy życiu członkowie wyprawy wracają na pokład gwiazdolotu, który wyrusza w dalszą podróż. Jako ciekawostkę można dodać, że gra posiada dość unikatową w świecie planszówek cechę, jest bowiem prequelem gry Wreck of the BSM Pandora (z którą poza tytułowym statkiem i historią nie ma jednak wiele wspólnego). Zawartość pudełka:

instrukcja (zawierającą 232 paragrafy)
plansza (42 x 30 cm)
11 żetonów załogi i robotów
21 żetonów sprzętu
39 żetonów istot żywych
5 żetonów artefaktów obcych cywilizacji
24 żetony pomocnicze

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazek Labirynt Śmierci (ang. Citadel of Blood) – gra planszowa wydana w 1982 roku przez firmę SPI (Simulations Publications Inc.), której autorem jest Eric Lee Smith[1]. W Polsce grę wydała, bez praw licencyjnych, firma Encore. Jest to krótka (90-120 min.) i prosta gra przygodowa (z elementami RPG), której akcja zlokalizowana jest w tytułowym labiryncie. Gracze (1-6 osób) wcielają się w drużynę bohaterów (trzech bohaterów i trzech uczniów), posiadających specyficzne umiejętności, którzy współpracują ze sobą poszukując w labiryncie celu gry – czarnych wrót i ich zniszczenia. Interesującą innowacją gry jest plansza, która jest losowana z dużego zestawu żetonów przedstawiających poszczególne elementy planszy (komnaty i korytarze) oraz znaleziska (przedmioty, przejścia na inne poziomy). Gracz lub gracze, poruszający drużyną, za każdym razem przy ruchu dobierają pasujący do już istniejącego układu kolejny żeton planszy, tworząc z każdą nową rozgrywką inny układ labiryntu, niekiedy znacznie różnicujący trudność gry poprzez schodzenie na niższe, trudniejsze, poziomy labiryntu. Zawartość oryginalnego opakowania z „Labiryntem Śmierci”: – instrukcja – karta tabel (zawierająca 2 karty postaci) – 348 żetonów**, w tym: – 6 numerowanych żetonów (od 1 do 6), zastępujących kostkę k6 – 2 puste niebieskie żetony zapasowe – 23 żetony bohaterów (Gilith, Palatyn Glade, Curvenol, Gwaigilion, Gislan, Theregond, Gerudirr, Lord Dil, Zareth, Eodred, Weldron, Alryk, Dalmilandril, Maytwist, Palatyn Stephen, Larraka, Wendolyn, Zuryk, Almuryk, Linfalas, Raman, Dierdra, Sliggoth) – 9 żetonów uczniów (po 3 każdej rasy: krasnolud, elf, człowiek) – 1 żeton Oddział – 1 żeton Brama Labiryntu – 180 żetonów Labiryntu – 126 żetonów potworów, w tym: – 16 x Harpia – 2 x Hydra – 4 x Ogre – 2 x Troll – 12 x Wilkołak – 11 x Kościotrup – 1 x Bezimienny – 14 x Ork – 10 x Zły Duch – 14 x Kronk – 4 x Upiór – 4 x Chimera – 2 x Minotaur – 12 x Warg – 4 x Gargoyl – 2 x Czarnoksiężnik – 2 x Meduza – 2 x Wampir – 2 x Czarny Rycerz – 5 x Demon – 1 x Czarne Wrota
Bardzo zakręcona gra paragrafowa. Jeśli ktoś lubi surrealistyczne klimaty to jest to przygoda dla niego. Gra osadzona w realiach fantasy, współczesnych i kilku innych. Posiada kilka zakończeń, przy czym za każdym razem gdy skończysz uzyskujesz inny poziom. W praktyce oznacza to, że możesz grać w nią kilka razy, aż pobijesz swój poprzedni rekord. Jako jedyna posiada grafikę (poziomki:) Grapę wygrzebałem w sieci przypadkowo. Zciągnąłem ją z tej oto strony. Podsumowując uważam, że aby dobrze się przy niej bawić trzeba wczuć się w klimat (coś jak Monty Pajton or something...) Gra zawiera aż 160 paragrafów.
To krótka paragrafówka, napisana pierwotnie z myślą o akcji Miniatury. Fabuła i świat gry nawiązuje do crpg Gothic II Noc Kruka, autorstwa studia Pyrahnia Bytes. Jako Paladyn, Łowca Smoków, lub Mag Ognia musimy odnaleźć bezimiennego bohatera. Każdy z mężczyzn, w którego możemy się wcielić posiada inne motywy swoich działań. Wadą tej miniatury jest to, iż bardzo szybko się ją przechodzi. Wszystkie 70 paragrafów zostało podzielonych między wszystkie dostępne klasy postaci (na każdego przypada więc około 30 paragrafów). Drobną rzeczą, której nie uświadczymy w wielu gamebookach, jest prosty system punktacji, dzięki której wiemy, który bóg (Innos, Adanos, lub Beliar) sprzyjali nam podczas wędrówki.
Fatalny łowca by Konrad Strzałkowski Gra tekstowa napisana w TEXT Games Maker, mimo to czytelnik musi posiadać własną kartę postaci, do której wpisuje ekwipunek, i notuje zmiany punktów życia. Główny wątek nie jest jasno określony, ale jest to pierwsza część paragrafówki, więc być może w kolejnym odcinku się coś wyjaśni (jeżeli oczywiście ten powstanie). Epizod nr.1 nie jest zbyt obszerny, i nie trzeba mieć wiele czasu, aby w niego pograć. Bohater zaczyna w swoim mieszkaniu, mieszczącym się w bloku, a potem wychodzi na ulicę...
Cała krót­ka gra składa się ze 135 pa­ragra­fów, ale do­stęp­ne są tyl­ko op­cje(od 1 do 4) wy­bo­ru dro­gi, spo­so­bu po­stępo­wania. Ca­łość można przejść na kil­ka spo­so­bów, jest też spo­ro "za­kończeń przed cza­sem" :)
Gra należy do kategorii pomieszania z poplątaniem. Przykład z początku gry: grasz w golfa, wpadasz do dołka, spotykasz tam krasnoluda, który obsikuje Twojego bohatera, Ty wyciągasz uzi i go załatwiasz. Spotkasz nawet Batmana. Kompletnie (jak dla mnie) bez sensu ale może komuś taki klimat się spodoba. 60 paragrafów.
obrazek Gra paragrafowa Gracz staje się Śmiałkiem wędrującym po zakamarkach podziemnego świata w poszukiwaniu przygód i przede wszystkim skarbca, w którym ukryta jest Wielka Tajemnica.
obrazek Gra paragrafowa Gracz staje się Śmiałkiem wędrującym po zakamarkach podziemnego świata w poszukiwaniu przygód i przede wszystkim skarbca, w którym ukryta jest Wielka Tajemnica.
obrazek Gra paragrafowa Gracz staje się Śmiałkiem wędrującym po zakamarkach podziemnego świata w poszukiwaniu przygód i przede wszystkim skarbca, w którym ukryta jest Wielka Tajemnica.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności