Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej.htm
-
►Artykuły -
→Dodaj artykuł -
♫♪Audiobooki -
4 największe mity mapy myśli ujawnione -
Edukacja i samodoskonalenie -
Edukacja, samodoskonalenie -
Informatyka, internet -
Inne -
Jak przestać czytać uchem -
Jak w Polsce wspiera się przedsiębiorczość -
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej -
Koncentracja - klucz do pamięci -
Krótka historia o tym, o czym jest strategia -
Marka a sprzedaż -
Marketing internetowy -
Myślenie strategiczne - Szerokie spojrzenie -
Nauka języków obcych -
Odkryj swoje 3 najważniejsze zasoby -
Panie Piotrze, po co mi strategia -
Premiery (!) -
Proces budowania męskiego ego -
Program Partnerski - co to takiego -
Psychologia -
Psychologia sukcesu -
Rada Jaya Abrahama dla handlowców -
Silna kobieta - blokady rozwoju -
Starcie Gigantów Czytania -
Szybka nauka -
Szybkie czytanie -
Twój sukces kształtują twoje decyzje -
Wychowywanie dzieci -
Zarządzanie przez czytanie -
Zdrowie -
Związki partnerskie
Komunikacja w Sytuacji Kryzysowej
W czasach kryzysu, nasza zdolność do komunikacji może zostać utrudniona przez obawy, napięcie i zewnętrzną presję powołującą nas, jako liderów, by zniwelować problem i przywrócić system do stanu równowagi. Nasze ostatnie doświadczenia z firmami w sytuacji kryzysowej, skłoniły nas by dostarczyć te wskazówki dla komunikacji w sytuacji kryzysowej:
1. Komunikuj prędko i często. Mów co wiesz wtedy kiedy wiesz to. Jeśli nie masz odpowiedzi, powiedz że nie masz. Nie czekaj na ludzi, aż dostaną informacje z zewnętrznych źródeł.
2. Używaj różnorodnych metod komunikacji by dostosować się do różnych ludzkich przyzwyczajeń i stylów komunikacji. Używaj języka, który jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, preferując prosty język polski bardziej niż mowę wypełnioną językiem żargonowym i akronimami.
3. Nawiąż kontakt i zrekrutuj do pomocy liderów opinii w każdej funkcyjnej dziedzinie. Liderzy opinii to Ci, którzy mają skłonność do wpływania na opinię grup poprzez siłę swoich opinii. Poprzez zrekrutowanie, zwerbowanie ich w czasie kryzysu, wesprzesz całościowy proces zrozumiałej i klarownej komunikacji, myślenia, spokoju ogółem. Pamiętaj, że liderzy opinii często nie są członkami najwyższych szczebli danych grup społecznych.
4. Zachowuj się w sposób, jakiego wymagasz od innych. Twoje zachowanie jest najpotężniejszym mechanizmem komunikacji jaki posiadasz. Liderzy modelują zachowywanie się w sposób, w jaki chcą, aby zachowywali się inni. Jeśli jesteś pewny siebie i spokojny, większość Twoich ludzi również taka będzie.
5. Bądź widoczny i staraj się być jak najbardziej dostępny dla każdego, kto potrzebuje Twojego czasu. Kiedy ludzie chcą z Tobą porozmawiać, niech tak się stanie. Widoczność i dostępność są kluczami do wcielenia innych. Im bardziej wcieleni, włączeni do sprawy poczują się inni ludzie, tym lepiej zajmą się kryzysową sytuacją.
6. Wbuduj trening dotyczący zespołowych umiejętności rozwiązywania problemów w program szkoleniowy swojej organizacji. Spraw, by takie umiejętności były kluczową składową roli każdej osoby w organizacji. Ludzie funkcjonują lepiej w sytuacji kryzysowej kiedy skupiają się na rozwiązaniach, zamiast na samym problemie. A kiedy nie ma kryzysu, ich umiejętności pomogą im zajmować się kłopotami, zanim te staną się kryzysami.
--
Piotr R. Michalak
Strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej Ententa
Autor e-kursu o reklamie: Uwolnij Swoją Firmę
________________________________________________________________________